Sluiting kapot Strapcode Super Oyster. Help!

Geen schroefdraad.
Hoopte inderdaad dat daar een standaard pinnetje voor is. Niet omdat het niks mag kosten maar omdat het zonde is om de hele sluiting weg te flikkeren.

1 like

weggooien kan altijd nog…Ik ben ook een erg voorstander van repareren, soms zelfs tegen beter weten in

Precies!
Misschien kan ik wel het staafje vervangen voor een pushpin? :thinking:

edit: nee, dom idee: pushpin gaat het niet halen om de sluiting aan de buitenkant vast te houden…

Jammer dat ie kapot is, maar ik dit krijg je niet fatsoenlijk gerepareerd. Tenminste, ik zou dat niet aandurven, als je horloge van je pols klettert ben je verder van huis.
Koop een nieuwe sluiting, kost niet veel en dan zit ie weer veilig om de pols!

M2c

1 like

Die dingetjes zijn te koop, de horlogemaker heeft ze ook vaak (de horlogemaker NIET de juwelier)
https://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-1-Set-Big-Clasp-Repair-Pin-Pressure-Bar-Rivet-Set-1-2mm-6-22mm/32760632998.html?spm=a2g0z.search0304.4.108.AGhnlf

1 like

kiekes, das mooi! :+1:

Klasse! Het bestaat :grinning:
Nu even een horlogemaker vinden die het heeft… hoeft alleen het klinknageltje te zijn.

Als het klinknagetje los is geraakt is het handiger om het buisje ook te vervangen. Kennelijk is die iets te ruim.

Waarschijnlijk wel ja.
Tot nu toe lijkt het er echter op dat het voordeliger wordt om een nieuwe sluiting te kopen :unamused:
Ik vind zuinig met materiaal omgaan en duurzaamheid belangrijk maar het heeft ook zo z’n grenzen.

Ik heb er nog een paar liggen. Als je me de maat en je adres pb’t stuur ik er 1 op.

4 likes

Ik stuur je een PB!

Dat snap ik wel. In het echt zijn ze oud of dood…
In de film zijn allemaal dood…
Dat zet geen zoden aan de dijk als bedreiging.

1 like

Is het ok als ik opdraai voor de kosten?
Of je krijgt een fantastisch mooie nato van me? :+1:

Is wel okƩ zo hoor. Maar bedankt voor het aanbod.

Damn, niemand wil mijn nato :smile:

Thnx @LeenV

1 like

Met dank aan @LeenV zit er weer een werkende sluiting op!

De rest ook bedankt voor het mee denken!

2 likes