Beste, mijn zoon heeft een Seiko waarvan de veiligheidsluiting constant losschiet, het lijkt alsof het pinnetje niet goed in het gaatje schiet.
Leuk, maar wat is je vraag?
Ik heb dat euvel nog nooit gehad, maar erger me wel altijd dood aan specifiek die sluitingen op Seiko’s. Sowieso aan “diver’s extensions”. Als ik ga snorkelen of duiken doe ik een tropic of NATO op een horloge, ik spring niet met bracelets in het water.
Maar goed, de clasp.
Als het een 16, 18 of 20mm taperende band is van Seiko heeft Uncle gewoon een oplossing.
Voor minder dan 30 euro inclusief inklaren en shipping heb je een oplossing. Misschien moet je spelen met de hoeveelheid links omdat je de diver’s extensie verlies, maar je krijgt wel één gat extra verstelling op de clasp.
Ik hoefde op mijn Marinemaster geen extra link toe te voegen. Die clasp is zo veel comfortabeler, ik beveel het aan.
Even een fractie naar binnen buigen?
Je was me net voor. Liefst een tang met gladde bekken nemen, ook even een doekje er tussen, dan beschadig je niks. Fluitje van een cent en ik check/corrigeer elke stalen band die hier langs komt op dit slijtage-euveltje.
Ik ga het proberen, had er al aan gedacht maar dacht dat het euvel kwam omdat het bolletje niet in dat gaatje vals va die extra clasp.
Ik heb dat ook met een Seiko band. (Seiko Monster) kan wel dichtklappen, maar bij pols beweging schiet ie open.