Sluiting Tag Heuer Link fixen of vervangen?

Mijn vader heeft een Tag Heuer Link waarvan de sluiting niet meer dicht blijft zitten. Voor zover ik kan zien is het probleem dat twee “bultjes” op het middelste balkje zijn versleten waardoor ze niet meer vastklikken. Ik zou denken dat je met een pons het staal een beetje zou moeten kunnen indeuken waardoor er aan de zijkant opnieuw bultjes ontstaan. Er zijn ponsmerken aanwezig, dus dat is volgens mij ook de manier waarop het oorspronkelijk is gedaan.

Toen ik het probleem echter een tijdje geleden aan een (hier op het forum goed beoordeelde) horlogemaker voorlegde was zijn onmiddelijke reactie dat hij dat niet wilde doen en dat eigenlijk de enige goede oplossing is om een nieuwe sluiting te kopen.

Heeft iemand ervaring met het (laten) fixen van een dergelijke sluiting?

Voor de duidelijkheid, dit is het type sluiting waar het om gaat: http://watchpart.co.uk/heuer-link-series-c-103_266_568.html

vind je veel goedkoper als de site die je plaatst

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Hoi, sluitingen zijn blijkbaar best prijzig. Wellicht loont het de moeite verder te zoeken. Als je toch gaat vervangen dan zou ik eerst jou truck proberen. Soortgelijks heb ik zelf ook wel eens gedaan met goedkopere horloges. Na de zgn. pons reparatie dus eerst heel goed testen, want het zou zonde zijn als de TH Link van de pols glijd…

Succes en groet,
Victor

Dat zou ik ook wel willen weten. Alle sites die ik heb gezien waar deze sluiting wordt aangeboden vragen rond €200.

Veel juweliers zijn gestopt met tag heuer en hebben nog veel materiaal liggen, gewoon even rond bellen of beter persoonlijk binnen gaan.
Ik heb schakels voor mijn TH gekocht voor 5 euro per stuk, om maar een idee te geven

Top tip!

Onlangs één schakel nodig voor Longines conquest, via Longines juweliers rond de 100 euro, even bellen en ik had ze voor 25 euro, keurig via de post de volgende dag
Veel juweliers stoppen met merken uit de swatch groep, ze balen ervan. Die hebben vaak nog losse spullen en zijn blij als iemand het koopt.
Ik was bij een juwelier die gestopt is met THeuer, ik zocht schakel, die man haalde hele doos vol met onderdelen van banden boven
zo zie je maar even zoeken

Als je even wat duidelijke foto’s maakt van de sluiting kunnen we je beter helpen en vertellen of het nog te repareren is, sommige sluitingen kun je wel stellen.
Wat klikt niet meer goed de sluiting zelf of de veiligheid die er over heen valt?

@Floris155, de veiligheid die er overheen valt doet het nog prima. Sterker nog, dat is ongeveer het enige wat de band nog dicht houdt. Het gaat echt om de sluiting zelf. Helaas is mijn lens waardeloos voor macro, dus veel beter dan dit zullen de foto’s niet worden. De bultjes (oorspronkelijk gemaakt met een pons) op de eerste foto’s zijn nog wel een beetje aanwezig, maar redelijk versleten. Deze zouden vermoedelijk nog functioneel zijn als het middelste balkje niet ook was versleten op de plaats waar de bultjes er overheen moeten schuiven voordat ze in de daarvoor bedoelde holte komen. Dit is het duidelijkst zichtbaar op de laatste foto.



Die is zo niet meer te repareren helaas zal toch een nieuwe sluiting moeten worden…

Zeg dan even wie het is, hebben misschien meer mensen iets aan.

Mijn vader heeft ondertussen een horlogemaker gevonden die het gaat repareren. Toch bedankt voor alle reacties.