Stomme vraag : ik heb een kleine schakel toegevoegd aan mijn Omega Speedmaster Racing 40mm. Ik dacht de band te voorzien van één grote schakel extra ipv twee kleine en drukte de sluitschakel pin eruit…… stom stom stom bleek achteraf want deze kleine sluitschakel is niet te vervangen voor een grote.
Na dus toepassen van 2 kleine schakels ipv één grote is de sluitpin niet meer goed passend en zakt er zo doorheen. Ik neem aan dat deze pin onder een bepaalde spanning of kromming origineel erin gezet is. Oefening baart kunst en met stomheid word je wijzer zullen we maar zeggen.
Ik denk dat dit voor de Omega dealer ( voor mij dichtbij is R’dam ) geen probleem zal zijn, of heb ik het totaal mis. Voor de duidelijkheid; deze pin moet vernieuwd worden.
Dit is volgens mij de nieuwere versie met geschroefde band, maar het stukje waar de pin bij jou erdoorheen zakt zit inderdaad volgens mij met pin en huisje vast.
Als dat zo is heb ik nog wel zo een huls voor je liggen. Je hebt ze alleen van zeg 3mm lang en van ± een cm lang…
@Luwe : ik heb de geschroefde band met de kleine schroefjes aan de buitenkant en pennetje ertussen.
@Magni80 : ik ga zoeken ( en ook Luwe , thnx voor de tip ) of ik het huisje kan vinden. Kan me echt niet herinneren dat ik iets verloren zou hebben. Heb de werkzaamheden uitgevoerd op een mooi schoon kleedje, en zal nog eens goed zoeken.
De schakels zitten met pennetjes en schroefjes. De sluiting waarschijnlijk met een hulsje of een dik pennetje! Maar aangezien het pennetje niet houdt, zal een een hulsje eerst in moeten
Gewoon even langsgaan bij een gecertificeerde Omega horlogemaker… die lost het wel snel even op voor je, heeft hoogstwaarschijnlijk juiste pin en bus liggen.
Ik kreeg net de mail van Schaap en Citroën dat ze geen Omega onderdelen op voorraad hebben. Ik ben welkom met het horloge zodat ze kunnen meten welke pin benodigd is, en te bestellen bij Omega.
Problem solved : ik had in eerste instantie pinnetje verkeerd gemeten qua diameter. Vandaar dat ik ze ook niet online kon vinden. Ik had nog eenzelfde pinnetje thuis liggen ( uit een andere band gehaald ). Wel even gelijk online 2 nieuwe pinnetjes + hulsjes besteld.