Slurry verhaal ;)

Ik had mijn mijn eerste echte swiss verkocht aan een collega , m’n Omega Seamaster Bond.
Maar nu een paar maanden later, vond ik het toch zonde en er stond er 1 te koop, slechts 8 maanden ouder dan de mijne en gelukkig ook iets goedkoper…
ik gemaild en gebeld, alleen in het weekend gedragen en alles super…oke meteen halen, 's avonds daar bekeken onder een schemerlampje. Oke, wel wat meer krassen op de band dan verwacht, maar goed, ik had er weer 1.
Thuis gekomen keek ik onder een keukenspotje::oeen kras op het glas…dat had ik niet gezien! Je zag het ook bijna niet, heel miniem, maar ja nu wist ik het…

Gelukkig werk ik bij een halfgeleiderfabrikant en wij polijsten de chips (siliciumoxide en das ook glas …). Dat gebeurt mechanisch door wrijving en met “slurry”, een schurende en etsende vloeistof…Na even getwijfeld te hebben, de hele klok afgeplakt en op goed geluk polijsten … en het resultaat is super…alles is weg :smiley:
dus voor de toekomst…kras in saffierglas is er gewoon uit te polijsten :wink:

De band ging vandaag bij de juwelier de ultrasoon in en de sluiting is ook meteen weer even netjes gemaakt …en alles is weer super netjes.

En nu maar hopen dat er geen coating op het glas zat, want die is dan ook mooi verdwenen.

Leuk verhaal,
Ik dacht eerst even dat je jouw eigen horloge weer had terug gekocht.
Maar je had daarvoor toch ook al Zwitsers in je collectie?

Jürgen Schreef:

En nu maar hopen dat er geen coating op het glas
zat, want die is dan ook mooi verdwenen.

er zit geen coating op een seamaster glas aan de buitenzijde…

2006 Schreef:

Leuk verhaal,
Ik dacht eerst even dat je jouw eigen horloge weer
had terug gekocht.
Maar je had daarvoor toch ook al Zwitsers in je
collectie?

nee dit is een andere, mijn eigen oude semaster zie ik nog wel regelmatig…en het was toen mijn eerste swiss automaat…

Groet Peter

ik had nog nooit gehoord dat er krassen uit safiier glas gehaald konden worden…maar blijkbaar is het niet zo bijzonder…

Of is het misschien zo dat je op het werk wat andere middelen tot je beschikking hebt dan de gemiddelde hobbyist (hoe schrijf je dat eigenlijk?) of juwelier? Wellicht kun je er een handeltje naast beginnen?! Fijn dat het zo goed gelukt is, het moment dat je de machine startte zal wel spannend zijn geweest…

Gerwin

seamaster Schreef:

ik had nog nooit gehoord dat er krassen uit
safiier glas gehaald konden worden…maar
blijkbaar is het niet zo bijzonder…

mvrgr joost

Gershwin Schreef:

Of is het misschien zo dat je op het werk wat
andere middelen tot je beschikking hebt dan de
gemiddelde hobbyist (hoe schrijf je dat
eigenlijk?) of juwelier? Wellicht kun je er een
handeltje naast beginnen?! Fijn dat het zo goed
gelukt is, het moment dat je de machine startte
zal wel spannend zijn geweest…

Gerwin

misschien heb je wel gelijk :wink: … … het was idd spannend, samen met mijn collega die wist niet wat een seamaster ongeveer kost (hij vind zijn seiko van 175,- alduur :smiley: ) achter af snapte hij waarom ik een beetje voorzichtig was…:wink:

bij deze dan een plaatje voor de home klusser de westech 472

bij ons gaan ze er uit…dus wie weet , ff ebay in de gaten houden…:smiley:

LOL

Gerwin