Smaken veranderen :) NA: Zenith Defy!

Mooie aanwinst Jelle. De mijne zit veel om de pols:

5 likes

Gave band @JackW

:wink:

1 like

Wauw?! 300m waterdicht? Dat wist ik niet. Wat een über toolwatch zeg!

Interessant artikel. Afgaande op hoeveel vuil er op dit horloge zit zal het niet vaak geserviced zijn.

1 like

Omdat die Dacor zo bloedgeil is, is het je vergeven.

1 like

Heel mooi Jelle!

1 like

Mooie Defy’s guys! Ik wil nog zo’n oranje duiker!!!

600m waterdicht…

6 likes

Ik denk dat ik weet wie hem (deels?) gefinancierd heeft;-)
Mooie aanwinst Jelle!

1 like

Mooie Zenith; 2562PC werkje; 65.000 stuks gefabriceerd tussen 1972-1975.
Onderdelen niet echt dik gezaaid. Restaureren m.i. Richard Askham :thumbsup: thewatchspotblog.com
Succes

1 like

Prachtig dit horloge :smile:

Maar… jij geen caseback bal…? Of ben jij niet van de site mooieklokjes? daar heb ik namelijk ooit mijn beginners gereedschapjes vandaan gehaald haha!

Haha nee daar ben ik niet van! Ik deed het altijd met de rubberen bovenkant van dit ding:

Maarrr dat werkt noet altijd, zoals nu.

Dat is een mooie hoor, goed gedaan! Wel klein beetje spijt van nu, maar hij is je gegund!

IMAG0144_1 by Eddy C., on Flickr

Ik denk geen 2562PC. 2562PC was een van de eerste uurwerken (of misschien wel de eerste) van Zenith met een beat rate van 28.800 bph. Daar waren ze blijkbaar fier op want dat stond ook op de wijzerplaat vermeldt (zoals bij de mijne). Als de datum snelverstelling heeft dan is het een 2572PC (ook 28.800 bph), anders 2552PC.

1 like

Erg leuke aanwinst, toon ook nog even een mooie wristshot :sunglasses:

1 like

Goeie aanwinst.

Ziet er cool uit, met al die hoeken in de kast.

En geeneens klein.

(tu)

Elf.

1 like

Ben er blij mee! Echter een kleine complicatie, de datum verspringt niet (meer). Heeft volgens mij ook geen snelverstelling. Zal wel cal. 2552PC zijn, of de snelverstelling is kapoet. Wel weer een leuk projectje :slight_smile:

Is dat mineraalglas eigenlijk een beetje te polijsten?

Ik vind mijn variant trouwens Defy-nitely het mooist ha-ha :slight_smile:

1 like

Mooie, apart vormgegeven kast!

1 like

Kunststof is goed te polijsten, mineraal = vervangen.

Hmm, and let me guess. Zijn zeker schaars, deze glaasjes?

Ja. Erg. Soms worden er after-market plexi glazen aangeboden. Check eBay.

Volgens mij zit er gehard mineraal op. Poets je niet veel aan helaas.

Jammer, maar er is wel mee te leven vind ik. Tenzij ik een ander glaasje tegenkom. Heb liever het originele mineraalglas dan aftermarket kuntstof.

Misschien kan iemand het slijpen? Is dan mineraal, maar niet gehard. Was toch een NL bedrijf? Ooit eens genoemd hier.