Smaken veranderen :) NA: Zenith Defy!

Quick and dirty pics dan maar. Vooral dirty! De verkoper stond er op om het horloge persoonlijk af te leveren. Wie ben ik dan om daar nee op te zeggen :slight_smile: Hele aardige kerel overigens, love Marktplaats.
Het horloge heeft 15 jaar in een doosje gelegen. Maar hij is wel gebruikt :slight_smile: Duidelijk wat draagsporen op te vinden, maar niet iets bijzonders. Hij is gebruikt waarvoor hij gemaakt is en heeft dat doorstaan. Ik vond de Defy’s eigenlijk altijd lelijk, maar deze is gaaf zeg! De wijzerplaat!!! De wijzers!!! De verkleurde lume!!! De wijzerplaat is in perfecte staat overigens. En dan de kastvorm, lekker eigenzinnig. Love it. Originele kroon, schroeft nog! En dan die lekkere ladderband. Inderdaad aan de kleine kant, 14cm in lengte.

Fotoooo’s

Vieeeeeessss

Die wijzerplaat!!

Dat was het!
Iemand enig idee of het servicen dat dit uurwerk nog goed te doen is? Of zijn onderdelen schaars?

14 likes

Denk, weet bijna dat dit een blijvertje is :slight_smile:

Leuk klokje, kun je een foto van het uurwerk maken?

Thanks! Krijg de deksel niet open :frowning:
Werkt niet met een gewone kastopener…

Balletje? Lukt meestal wel als die niet vast zit gekoekt.

Wat een fraaie aanwinst heb je te pakken, Jelle, en die kast heeft een moderne “stealth” vorm :triangular_ruler:

Geniet ervan :+1:

1 like

Die heb ik niet…

Altijd handig :wink: voor die paar euro .
Loopt het uurwerk verders wel goed?

Ja, tof! Heerlijk al die hoeken in de kast. En die band is natuurlijk de perfecte match, ben blij voor je dat ie past. En eigenlijk ook dat ie mij te klein was geweest anders baalde ik pas echt dat je me voor was :wink:

gr, HJR

1 like

Squashbal werkt ook prima

Welk uurwerk? :stuck_out_tongue_closed_eyes: Nadeel bij Zenith is dat onderdelen soms nog wel verkrijgbaar zijn, maar stervensduur. Zelfde geldt trouwens voor Omega. Altijd nog beter dan sommige calibers van Longines en UG waarvan de onderdelen niet te vinden zijn.
Gaaf trouwens die verkleurde lume en vooral die secondewijzer :+1:

1 like

Ik squash niet :wink: Maar zal er zo even een bestellen.

Het horloge loopt, heb nog niet gemeten, datum verspringt ook. Als de kroon losgeschroeft zit dan zit het horloge al half in het aangrijpingspunt om de wijzers te verstellen. Zit er net tussenin. Als je het horloge dan met de hand opwind, gaan de wijzers soms meedraaien als je niet genoeg druk op de kroon uitoefent. Service is zeker nodig.

Maar voor mij is de band net iets te groot, maar fijnverstelling verhelpt dat prima. Heb 'm overigens nog niet gedragen, eerst goed schoonmaken, ben nu op de helft van de kast en man man man wat veel vuil! Wel een leuk karweitje, het resultaat straks mag er wezen.

Klinkt als een gebroken tiretteveer.

Hmm, hoop dat het te fixen is. Ben benieuwd hoe het uurwerk er uit ziet. Ik hou jullie op de hoogte! Het horloge gaat volgende week richting Jan Ubels, we’ll see.

Kan ook zijn dat de stift net iets te kort is.
Als het horloge nu redelijk goed loopt dan denk ik dat je niet al te veel zorgen hoeft te maken over onderdelen.

1 like

Hope so.

Maaarrr ben wel benwnaar foto’s van andere Defy’s hier op het forum :slight_smile:

originele kastvorm, afwijkend t.o.v. concurrentie en daarmee de moeite waard om in de collectie te hebben. Geniet ervan!

1 like

Sorry @GhentWatch, begon met een chrono deze week, maar er komt nog e.e.a. binnen (non-chrono) dus misschien binnenkort chronoweek (kom nu op 6 stuks). @mooieklokjes indachtig de collectiehorloges die de rest van deze week op het nachtkastje mogen:

5 likes

Lekker!

Leuk artikel over de Defy, http://thewatchspotblog.com/?p=4569
Kunnen 3 verschillende uurwerken inzitten afhankelijk van leeftijd, ben benieuwd!
Wel leuke specs voor die leeftijd 300m waterdicht en extra shockbestendig door rubber ring rond uurwerk.
http://www.thewatchspot.co.uk/images/BlogImages/Large/Zenith-Defy-2.jpg

1 like