Small budget diver dilemma

Voor mij absoluut de Obris Morgan​:smiley::+1:. Toch nog een tegendoelpuntje​:wink:!!!

Zonder twijfel de Seiko. Heel veel mooie klok voor dat geld.
Btw, gefeliciteerd met je trouwen. Hoop dat ze ook van horloges houdt…

De Obris! Echt een mooie retro look. Staat zeker weten prima bij je ring. Daarbij komt dat ik de Seiko een beetje verwijfd vind overkomen met die gouden accenten…

Oops, zei ik dat??

En die band van de Obris. Daar kun je een tractor mee uit de modder trekken. Erg ruig ontwerp dat goed past bij de kast.

Ik vind beide horloges erg mooi, maar die Seiko geniet toch een lichte voorkeur. Erg fraai met die subtiele gouden accenten en het zwart. Heb er zelf ook al eens naar gekeken.

Trouwring verpatsen, geld bij het budget van de OM en Seiko leggen en voor een echte klapper gaan. Getrouwd of niet, mannen horen geen ringen te dragen. :wink:

Oke, iedereen heeft daar natuurlijk een andere mening over. Je hebt hem nu eenmaal en hem verpatsen krijg je waarschijnlijk toch niet langs het bestuur ;). Dus dan blijft het enige advies; Probeer niet te matchen met je ring. Je beperkt je behoorlijk voor alle toekomstige nieuwe aanwinsten. :smiley:

En om ook in te gaan in deze keuze; De Seiko. Obris Morgan…Kan maar niet wennen aan de merknaam. (Associaties met Captain Morgan, Dexter Morgan etc… :stuck_out_tongue: )

2 likes

De Seiko.
Maar is wel erg,… eh Seiko :wink:
Heeft wel de gouden accenten.

De Orbis Morgan komt later :wink:
Een heel mooi horloge voor de prijs en
heeft weer een hele andere look.

Grt.

Tip voor de aanstaanden onder ons: neem niet de bekende ‘goudkleurig’ ring, maar zeg liever iets als: “schat patina is toch veel exclusiever, mooier, past beter bij je iPhone, handtassen, etc”.

Hoop horloge problemen opgelost zo lijkt me :wink:

Als je liever wilt matchen, vind ik de seiko beter bij passen met die gouden elementen.
Maar met de specs vind ik t geen echte duiker.

Citizen is wel een echter duiker, zit rond dezelfde prijsklasse en heeft goudkleurige elementen.
http://www.skywatches.com.sg/citizen_dive_watch/thumbnails/tnNY0045-05EB.jpg

Maar ook Seiko heeft duikers met goldtone. Wel iets duurder, dat wel:
Zoals deze Stargate

Of de Seastar

Of door Rob iets laten modden als dit

Of als het een Kinetic mag wezen

De Glycine is er ook in staal uitgebracht, maar ligt ook een stuk hoger in prijs.

De OM zonder twijfel voor mij, de Seiko vind ik gewoon niet mooi. Succes!

Ik heb de gen 1 Explorer gehad, maar vind deze toch wat beter passen bij jouw wensen

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/P1030193.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/SeikoSNZH57FFFGold-1.jpg.html][/URL]

Eric

Ik had de Seiko ook. Heel erg mooi. Toen zag ik dat de secondewijzer zilverkleurig was. Meteen weg gedaan. Ziet er niet uit.

De Seiko, als ik moest kiezen tussen de twee die je aangeeft. Veel mooier met die goudaccenten.
Maarre, die Citizen van een paar reacties geleden. Dat is pas een duiker. Daar zou ik voor gaan.

Ik ga ook voor de Obris Morgan :worried:
Heeft de Seiko toch gewonnen met 30 - 3!!!

1 like

Ik vind persoonlijk de OM niks hebben, dus seiko. Maar de klokjes die @marnixmoed aandraagt vind ik allen ook goeie opties, vooral de Citizen NY0040 :stuck_out_tongue:

Om het nog lastiger te maken doe ik er nog eentje bij. De Seiko SARB017, die heeft ook gouden accenten :wink:
Bovendien is deze gemaakt met degelijkheid in gedachten en hij is ook nog eens 200m waterdicht :smile:

Die SARB017 alpinist is idd een goede optie, wat stijlvoller als de OM en betaalbaar. Volgens mij staan en 2 te koop op dit forum.

Allereerst: bedankt voor deze tsunami aan reacties (snap je 'm? Tsunami? Seiko? Te flauw?) en ook voor jullie felicitaties m.b.t. mijn huwelijk. Wat een fijn forum is dit toch. Ik ben blij dat ik lid ben geworden!

Er ontstaat een zeer duidelijk beeld: een voor mij onverwachte en overweldigende meerderheid voor de SNZH57. De Seiko wint van de Obris Morgan met ongeveer 25-4 (daarbij heb ik een aantal niet helemaal eenduidige reacties moeten interpreteren ;-)). Een aantal specifieke reacties:

@Jasper01: het plaatje is denk ik een Chinese pols. Ik kan 'm wel hebben, verwacht ik. Overigens denk ik dat je “stiekem, diep in je hart” opmerking wel eens beslissend zou kunnen gaan worden…

@tomhster: die Oris is werkelijk prachtig. Ik heb het merk altijd links laten liggen (om ook mijzelf onduidelijke redenen) maar begin dat langzamerhand te herzien.

@TimeLapse: ja klopt, de (in Seiko kringen) bekende 55 Fathoms mod als hommage naar de Blancpain. Rob voert die standaard voor je uit, als je wilt. Ik dacht in eerste instantie om de normale aan te schaffen (met hardlex) en als ik de look moe zou worden, de mod te laten uitvoeren (incl. saffier).

@TagEd: ik merk dat ik er toch steeds van baal dat het geen ‘echte’ duiker is. Dat slaat in de praktijk natuurlijk nergens op, maar goed, dat geldt voor wel meer horlogegerelateerde zaken :wink:

@jonathan en @RobinH : de band is inderdaad een overweging. Ik vind de lumpy engineer watchadoo whatever die standaard op de OM zit, echt prachtig en stel het extra gewicht juist erg op prijs. Als ik er vanuit ga dat ik er toch ooi zo’n band op wil, is de OM nog nauwelijks duurder dan de Seiko.

@EricA: Thanks! Ze houdt niet per se van horloges, maar wel van mij en al mijn eigenaardigheden. Ze accepteert horloges, het feit dat ik er geld aan uitgeef en over vertel, en zelfs dat ik er af en toe een voor haar aanschaf :wink:

1 like

@MichielV: helaas, dat gaat 'm niet worden. De ringen zijn die van mijn grootouders. Ze hebben een sterk emotionele waarde. Verpatsen/omsmelten/rubineren is geen optie. Wat betreft de associaties: ik ben best wel fan van zowel Dexter als Captain Morgan dus ik heb daar geen issue mee :wink:

@marnixmoed: allemaal interessante suggesties, waarvoor dank. Ik vind het feit dat het geen echte duiker is, uiteindelijk ook wel irritant. De citizen is cool, maar voor dagelijks gebruik vind ik 'm net iets te druk en ‘tooly’. Dat is de stargate al minder, maar daarvan staat de prijs me iets minder aan: ik wilde echt een ultra-low-budget aankoop doen (geldt dus zeker ook voor de overigens prachtige stalen Glycine). De Seastar kende ik niet eens. Cool ding! Wel liever geen kinetic: mooie tech, maar ik vind (in feite inferieure) automaten uiteindelijk toch leuker.

@dreski: echt? Op de foto’s lijkt ie goudkleurig. Of zou ik allemaal mods gezien hebben?

@Zbignjew en @watikjebrom: die alpinisten zijn erg mooi maar ik had m’n zinnen toch wel op een duiker gezet. En daarnaast heb ik net een groene dial gekocht (en Aevig Valkyr).

Uiteindelijk gaat mijn voorkeur toch uit naar de OM, vrees ik. Het feit dat de Seiko geen hacking seconds heeft, is toch wel een dealbreaker als ik 'm dagelijks wil dragen: daar ben ik te neurotisch voor (de helft van de lol is voor mij het goedzetten). Ook ben ik inmiddels al een beetje over het idee dat het i.v.m. mijn ring goud moet zijn, heen. De Seiko zou meer een gadget-aankoop zijn. Ik blijf het een mooi horloge vinden, maar voor mijn gevoel kan ik die altijd nog kopen (of kan iemand me die ivm lagere aanschafprijs evt. ooit cadeau doen ;-). Dat gevoel heb ik bij de OM niet: inmiddels is de tweede lading ook al weer weg en kan er pas in september opnieuw besteld worden. Het voelt daarmee wat dringender en specialer. En als je naar specs gaat kijken, is het natuurlijk no contest.

Nogmaals: iedereen hartelijk bedankt!

2 likes

Goede beslissing wat mij betreft​:+1::smiley:!!!

1 like

Geweldig! gewoon tegen de stroom in, waarom vraag je ons dan nog. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Goede keus! Haha, ik wijk met mijn smaak ook vaak af.

1 like