Ik zou jullie graag een klein dilemma voorleggen. Omdat ik recentelijk getrouwd ben en een gouden ring links draag (dwz aan de arm waar ik ook mijn horloge pleeg te dragen) leek het me leuk om een ‘daily beater’ aan te schaffen met iets van goud. Ik ben op zoek naar iets in het lagere prijssegment en bij voorkeur een duiker: ik bezit reeds een gouden DeVille dresser en een gouden vintage Seamaster op zwarte hagedis. Staan prachtig bij de ring, maar beiden voor mij niet geschikt als dagelijks klokje.
Nu werd er in een ander draadje reeds de Seiko SNZH57 gesuggereerd: een m.i. mooie ‘duiker’ waar de gouden elementen nog vrij subtiel zijn en die ook mooi staat op leder. Kost ook geen bij Rob, overigens.
Maar verleden week kreeg ik een mail van Obris Morgan dat de Explorer II weer op voorraad is. Ik krijg 'm niet uit m’n gedachten. Weliswaar niks gouds aan, maar prachtig met zwarte bezel en dial met warmgele tekst. Iets duurder, maar wel veel meer horloge met ARC, saffier, helium valve (vooral voor de sier en schroefkroon.
Omdat de horloges qua stijl toch wel wat van elkaar weg hebben, wil ik ze niet allebei kopen. Ook omdat, wanneer je de bedragen bij elkaar optelt, je toch alweer in een leuker segment zit en dat was nu juist niet de bedoeling
Wat denken jullie? Ik verwacht eerlijk gezegd dat veel mensen de OM zullen adviseren, maar ben benieuwd of er ook iemand een duit in het zakje wil doen voor de Seiko
Ik dacht bij het verhaal meteen aan de Seiko die je laat zien.
Maar dat vijfje he.
Volgens mij heeft Citizen ook een mooie duiker met goud accenten voor weinig.
Ten eerste gefeliciteerd met je huwelijk!
Toevallig zag ik vandaag op horlogemarkt.nl een Glycine aangeboden. (TK: Glycine Combat Sub Golden Eyes )
Ik ken EdwardP niet en heb er ook geen belang bij maar dit is een duiker met goudaccenten. (is naar mijn bescheiden mening op bruin leren band mooier)
De vraagprijs vind ik bijzonder schappelijk en verder is deze Combat Sub gewoon een goed horloge voor een redelijke prijs. Heb er zelf ook 1, weliswaar iets andere uitvoering.
Weet alleen niet of deze in jouw prijsklasse valt, heb niet de door jouw getoonde opties opgezocht.
Van de twee keuzes die je aangeeft @dialstatic geen van beide, want de Seiko is geen echte duiker en de Orbis heeft geen goudkleurige accenten en dat is waar je naar zoekt.
Zo, onverwacht! In deze wedstrijd Japan - China staat het al 10-0, met twee onverwachte doelpunten van Zwitersland dat niet eens meespeelde
Ik vind de Glycine in principe een zeer doordachte en goede suggestie. Ook staat 'ie hier inderdaad voor een strakke prijs te koop. Er is slechts een probleem: ik vind 'm niet zo mooi. Ik kan er de vinger niet opleggen, naar optisch is de klik er niet. Misschien is de het de PVD coating, of de toch wat agressieve look.
Dus: wordt het een Nederland - San Marino 2011’je of krijgen we nog een goal tegen?
Het begint echt een beetje zielig te worden voor OM. Maar ook ik zou de Seiko kiezen. Tenzij je nog geen duiker hebt en per se een horloge met ‘echte’ duiker specs wilt hebben, kun je deze SNZH gewoon prima als dagelijks horloge gebruiken. Rob raadt op z’n site aan om een saffier glaasje erin te laten zetten. Dat vind ik best een goed idee, omdat het bolle glaasje weliswaar super staat. Maar in geval van dagelijks dragen wel wat kwetsbaarder is. Je kunt natuurlijk ook gewoon wachten totdat de eerste kras in het hardlex staat. Kan ook heel erg meevallen. Ik vind deze 5 duidelijk een van de beter gelukte, van de afgelopen jaren. En er zijn best wat leuke 5jes gemaakt, in deze periode. Deze heeft gewoon echt z’n (klassieke) looks mee. En een 5je blijft natuurlijk gewoon heel veel horloge voor je geld. Succes met kiezen en uiteraard gefeliciteerd, nog!
En saffier ziet er gewoon beter uit. Hardlex is vlug wat vettig en minder helder.
Dus ook voor de Seiko, een FF mod eventueel, maar zeker met saffier, als je hem dan toch aan het bestellen bent bij Rob.
Over de band zijn soms ook klachten, ik vind het meevallen. Je kan er steeds een andere opdoen. (is ook leuk met nato’s) De zichtbodem is trouwens mooi meegenomen.