Small second van max 1.200 E, tips?

Welke is dit dan!? Zie hem niet op hun website?

1 like

Daar dacht ik ook aan. Er is ook een zwarte als groen te heftig is.

1 like

Beter niet aan UG beginnen dan

2 likes

Ik denk dat je mij verkeerd heb begrepen. Dit is een compleet andere type horloge. NOMOS heeft een stijl met alleen andere technische specificaties.

Deksels! Mooi bandje op die FS! :ok_hand:t3:

1 like

UNIVERSAL GENEVE MARK 2 FS Mooi zeg!

Op eBay zie ik er aardig wat. Ben aan het kijken naar een mooi exemplaar redelijke prijs ook voor dit prachtige uurwerk!

1 like

Is het zeker, en ook behoorlijk populair de laatste tijd.

1 like

Mooi ding. Kast is een beetje saai imo, maar dat hoort bij het horloge. Verder klopt alles. Grote van het uurwerk (plaatsing kleine seconden), lengte van de wijzers, plaat ten opzichte van de kast, kroon juiste formaat, geen afgekapte wijzers. Afwerking voor de prijs lijkt me zeer goed!

@Tajko ik denk dat je van deze geen spijt zult krijgen.

1 like

En bedankt hè @Colnago

2 likes

:joy:

Ik mag die eer niet op mezelf nemen. Ben zelf ook slachtoffer van @stradale

De 1950-4, oftewel hun 4e generatie 1950 horloge. De derde is ook tof, met alleen uur- en minuutwijzer, maar die vond ik te groot. Als ze 1950-3 uit hadden gebracht in 37mm was het een insta-buy. De vierde is beter in balans.

1 like

@Colnago

Vaak naar deze Molequin gekeken en niet gedaan.
Zo jammer dat de lugbreedte van de UG zoals hier getoond 19 mm is en het bandje dus bijna nergens anders op past…

1 like

Valt wel mee hoor. Past op volgende horloges in mijn collectie:

Mijn volledige collectie is dan ook opgebouwd rond 17, 18, en 19mm bandjes.

6 likes

Eh, nee. Je hebt de Tangente / Ahoi / Ludwig vormtaal:

De Autobahn, die gewoon knotsgek is, maar ook zeker een andere kastvorm heeft:

De Club, zowel Campus, Sport als Neomatik met hun gedeelde vormtaal:

De Lux:

Kijk daarvan ook eens naar het uurwerk. Man man man.

De Minimatic / Lambda kastvorm:
image

De klassieke Orion met de lange lugs:

De super speelse Metro met de wire lugs en de unieke power reserve weergave:

De Tetra, die om duidelijke redenen totaal anders oogt dan de rest van Nomos’ productaanbod:

En tot slot de Zürich Weltzeit die ergens iets van de Orion weg lijkt te hebben, maar zo anders aanvoelt dat het er totaal niet op lijkt, in het knuistje:
image

Ik durf te beweren dat daar heel veel verschillende stijlen en kleuren de revue gepasseerd zijn.

Niks tegen een UG, prachtig merk, als je de risico’s van vintage kunt hebben. Dus ik zou zeker naar de C-shape UG blijven kijken. Ik wilde alleen maar een lans breken voor Nomos’ diversiteit aan ontwerpen, ook al zijn het allemaal duidelijk identificeerbare Nomos horloges.

6 likes

Misschien niet de smaak van de TS maar voor wie een goedkopere field type optie zoekt vind ik de wolbrook outrider wel geslaagd

2 likes

Thanks! Totaal niet mijn smaak die dubbele markers of hoe ze dit ook noemen. Ook Hamilton is hier heel bekend om… trekt mij totaal niet.

Wow! Mag ik vragen waar je het bandje hebt gekocht prachtig zeg! Uit welke jaar is je UV trouwens?

1 like

Zo zie je ook dat ik een echte noob ben nog :slight_smile: thanks mooie alternatieven!

@Fritzer heeft die zelfde combinatie ook. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik het op mijn beurt weer van hem heb of andersom. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Tweedehands op leer waarschijnlijk te vinden voor 1200

5 likes