Small second van max 1.200 E, tips?

Bedankt
Het bandje is een molequin

De FS is MKII dus zou hij tussen '69 en '74 geproduceerd moeten zijn volgens dit artikel die de 3 series bespreekt:

2 likes

Voor deze prijs moet je een UG FS kunnen vinden met een wijzerplaat in betere staat. Ik zou nog even verder kijken.

Bedankt @Colnago SUPER kleurtje! Ik zal eens kijken naar de FS MKII geen ervaring met het kopen van vintage. Maar ik waardeer het nu steeds meer 1.5 jaar verder met verzamelen. Wat een plaatje is het, vol karakter, prachtig uiterlijk en ook nog is super merk.

1 like

Wow ook enorm mooi! Welke collectie is het?

1 like

@Colnago Ik heb deze op het oog.

https://www.ebay.nl/itm/175841924887?hash=item28f0fed717%3Ag%3AOnYAAOSw~ONkx8kj&amdata=enc%3AAQAIAAAA4BfIP%2BpYfngc8WTOLNgsjic3tq%2FqB98%2FflANapr9o5mtrIo0ZeMxRfeneKHHlV51RmAP8MAQeho1g9h%2FsEIQjQtuIkzNqbhrBw83AjiE5eqqSMrXQVm3hS8jcj4PGEmWL2iPRSVlUsKcGEwNqbJHxJsm9CwsMkRJSmxF0Xk%2FKEZrxkFz0dQbUzOGBXGB4ogkVylTsqmUzVQqlhfaoYjPxMVWyRGIFMFrFVozPaquxGQNS%2B0qpmRUpkXTxK11ijqPRhDaQkz3jEOKbwkoEU7xwZr6UAPvq0TisojDLphqNsEy|tkp%3ABk9SR8bOtNHDYg&autorefresh=true

Is dit het waard? Want ziet er naar mijn mening heel mooi en nog goed uit. Alleen movement foto ontbreekt zo?

Zou wel serieus overwegen om deze nu te kopen wellicht laten polijsten om het een nieuwe leven in te blazen.

1 like

Het kaliber is te vinden op de laatste foto en zier er goed uit:

Waar ik door zou passen is de schade aan de 4 op de plaat. Deze emaille platen zijn zo mooi, daar wil je geen schade aan zien. Verder is de originele kroon vervangen.

Overigens gaan dit

En dit

Niet samen in mijn beleving

1 like

Je kan ook naar vintage dressers kijken. Zijn er genoeg te krijgen in dat budget voor 1200 met small seconds. Als je wat suggesties zoekt kan je altijd een bericht sturen.

1 like

Dit is de Longines Heritage Classic.

De witte wijzerplaat komt normaal alleen met een leren band (behalve de LE van Hodinkee dan), maar de zwarte dial variant komt ook op een hele mooie beads of rice band.

Geweldig horloge

2 likes

Tegenbod van 475 euro gekregen. Beschadigingen en een niet origineel kroontje niet mooi. Toch even verder kijken

1 like

De nieuwe Tissot Heritage small second 1938 wellicht?

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1424281108200.html

4 likes

Kleurencombinatie vind ik niet mooi als deze wit was

1 like

Dan is wellicht de oude petite seconde wat meer je smaak. Wel groot met 42 mm:

6 likes

Mooi :star_struck: maar weinig ? :sweat_smile:

1 like

als voor de UG gaat, waarom niet dichter bij de bron gaan zoeken?

Universal geneve - Vendita in tutta Italia - Subito.it

1 like

Held! :sunglasses:

@Colnago

Deze gevonden:
https://www.subito.it/abbigliamento-accessori/orologio-universal-geneve-vintage-napoli-491957143.htm

Mag ik jouw mening ontvangen? dank! Want het is een prima prijs.

1 like

Alleen kan je hier niet kopen… vraagt om een Italiaans telefoonnummer.

contact opnemen met de verkoper en anders regelen?

is zowat de marktplaats van IT (doorgekregen van een ex-collega uit italie)

Indien de krassen enkel op het plexi zitten, prima. Ik kan niet goed uit de foto’s opmaken of er schade is aan de kas aan de 9h zijkant, dat is mogelijk reflexi. Prijs is idd prima, hou je nog wat iver voor een service.

Disclaimer: ik ben verre van een Jasper L. Ik word niet betaald om kennis te verspreiden. Ik probeer me enkel in te lezen als ik voor een vintage horloge ga.

Qua verhoudingen is deze wel mooier.

1 like