Smalle polsen icm Planet Ocean

Hallo,

als nieuwkomer op dit forum heb ik direct een vraag/mening nodig.
Ik droom al jaren van een Planet Ocean (laatste model) en nu ik eindelijk ook de de middelen ervoor heb gespaard wordt het dus tijd om binnenkort eens naar een dealer te gaan.
Ik heb alleen 1 angst en dat is dat het horloge simpelweg te groot zal zijn voor mijn erg smalle polsen. Die hebben nl een omtrek van 15cm.
De horloges die ik nu heb variëren in diameter van 35 tot 40mm met een maximale dikte van 13mm. De vraag is nu of de 42mm variant niet te groot zal zijn. Je hebt ook het ‘ladies’ model van 37,5mm. Ik kan alleen nergens vinden wat de diktes zijn van beide modellen.
Ik heb dan ook aan aantal vragen:

• Heeft iemand hier ook ervaring met een zelfde (soort) horloge en smalle polsen?
  • Weet iemand de diktes van de 42 en 37,5mm varianten?
  • Gaat het uberhaupt lukken om de band zover in te korten?
  • Welke erkende Omega-dealers zitten er in de omgeving van Rotterdam?

Uiteraard ga ik binnenkort gewoon een keer de modellen passen maar vast wat info vooraf kan nooit kwaad.

Vast bedankt voor alle reacties!

BLC Schreef:

Hallo,

als nieuwkomer op dit forum heb ik direct een
vraag/mening nodig.
Ik droom al jaren van een Planet Ocean (laatste
model) en nu ik eindelijk ook de de middelen
ervoor heb gespaard wordt het dus tijd om
binnenkort eens naar een dealer te gaan.
Ik heb alleen 1 angst en dat is dat het horloge
simpelweg te groot zal zijn voor mijn erg smalle
polsen. Die hebben nl een omtrek van 15cm.
De horloges die ik nu heb variëren in diameter van
35 tot 40mm met een maximale dikte van 13mm. De
vraag is nu of de 42mm variant niet te groot zal
zijn. Je hebt ook het ‘ladies’ model van 37,5mm.
Ik kan alleen nergens vinden wat de diktes zijn
van beide modellen.
Ik heb dan ook aan aantal vragen:

• Heeft iemand hier ook ervaring met een zelfde
    (soort) horloge en smalle polsen?
  • Weet iemand de diktes van de 42 en 37,5mm
    varianten?
  • Gaat het uberhaupt lukken om de band zover in te
    korten?
  • Welke erkende Omega-dealers zitten er in de
    omgeving van Rotterdam?

Uiteraard ga ik binnenkort gewoon een keer de
modellen passen maar vast wat info vooraf kan
nooit kwaad.

Vast bedankt voor alle reacties!

Van harte welkom!

Omtrek van pols vind ik wat moeilijk. Sommigen hebben brede, maar platte polsen. Andere rondere polsen. Ik vind dat zo lang de lugs niet over je pols heen steken, dat het nog staat.
De 42 mm is dacht ik 14,5 cm dik. De 37,5 mm heb ik niet gezien.
Inkorten lukt dacht ik wel. Ik heb 18mm en nog 3 schakels over.
AD in Rotterdam? Schaap&Citroen en van Willigen.

Er zijn meerdere uitvoeringen van de PO en binnenkort/nu nieuwe uurwerkjes. Dus neem de tijd om alles af te wegen en om de pols te zien. Want wat op een plaatje mooi is, ziet er in 't echt of om de pols soms anders uit.
Zo vond ik deze erg mooi en bijzonder

Maar om m’n pols vond ik 't een dik tonnetje.

Veel succes met je keuze en ben benieuwd hoe ie je bevalt.

Nou is het eigenlijk heel simpel: alleen passen geeft zekerheid!

Maar goed, aangezien ik ook eigenaar ben van een setje bijzonder smalle polsen kan ik je wel stellen dat de 42mm PO waarschijnlijk al lastig zal zijn.

De diaeter zegt namelijk niet zoveel. Het gaat veel meer om de lengte van de lugs en de hoek van de lugs en bandaanzet. En die is bij de PO nogal vlak waardoor je een horloge krijgt dat dan minder mooi om je pols valt.

Welkom bij de Smalle Polsen Club:D
Ik heb ongeveer hetzelfde, ook een omtrek van 15-16 cm. Ik heb ooit ook een PO 42mm gepast, maar voor mij werkt het niet. Ik wil je absoluut niet van je horloge afpraten, maar aan een 42mm zitten optisch wat nadelen. Vooral de verhouding tussen kastlengte en dikte wordt niet door iedereen gewaardeerd. Relatief is hij vrij dik ten opzichte van de lengte. Hij kan dan als een dik tonnetje op je pols liggen en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Aan de andere kant, optisch toont hij iets kleiner als een Seamaster Professional, alhoewel die feitelijk iets groter is als een PO. Kortom, zoals al eerder door El penumbra en Marnix gemeld, passen is weten.
Ik heb zelf kort geleden een Tudor Submariner gekocht. Niet in 40mm, maar zelfs in midsize omdat ik dat beter vond passen. Midsize betekent 35-36mm. Een full size sub valt nog altijd kleiner als een PO volgens mij.
Bij mij ziet dat er zó uit:

Vind ik toch mooier staan als mijn Aquastar van 39mm:

De foto vertekent wel een beetje, het lijkt erger dan het is:D

Succes met de keuze!

Ook ik heb smalle polsen en meestal draag ik niks groter dan 40 mm. Maar als de lugs niet te lang zijn, het horloge mooi gewelfd is en de bezel niet te smal, dan kan 42 mm. ook, vind ik. Sorry voor de slechte foto, heb hier alleen een telefoon voor plaatjes. Succes met je keuze!

http://www.flickr.com/photos/64726013@N04/6542629111/

Zien, voelen en passen is volgens mij de beste manier om tot de juiste beslissing te komen…
Heb je een keuze gemaakt, dan kun je nog een overweging maken om deze via de grijze handel te kopen…
Ben erg benieuwd wat het gaat worden.

Grt. René

Mijn polsomtrek is 16 cm. Ooit heb ik PO omgehad maar vond het geen gezicht. Bovendien slingerde hij behoorlijk door gewicht/hoogte.

De dikte van de Planet Ocean is 14,5mm. Zie hier de link die ik voor je heb opgezocht http://www.chronomaddox.com/omega/articles/downtown_mike/PO_vs_SeMP/review.htm

Ook ik heb de PO een tijd geleden gepast maar vond ik niet mooi staan met mijn smalle polsen van 16cm omtrek. De lugs steken niet uit, maar ze zijn dik en breed, de kast is hoog en de band is ook behoorlijk dik en zwaar.

Succes met je keuze.