Smalle polsen...

Goeiedag!
Sinds gisteren een keuze gemaakt tussen een paar seiko’s doe het wel als NA zouden kunnen schoppen… maar enkel de maten schrikken me af… heb nogal smalle polsen en het maximum dat ik kan dragen is een 42mm… echter twijfel ik tussen een samurai en een sumo te kopen… beiden over de 42 mm diameter maar gehoord dat ze klein dragen… kan iemand dat beamen? En welke het kleinste draagt… tot nu toe nog niks gepast want ik leef in een gebied waar geen seiko’s te vinden zijn(soms wel wat 5jes)…
Pics:

1 like

Ga gewoon lekker passen wat je mooi denkt te vinden. Ten eerste zijn sommige horloges het toch ineens niet (of wel) in het echt. Ten tweede is de ene 42mm de andere niet. Die maat zegt niet zo veel. De vorm van de kast, formaat/vorm van de lugs etc spelen ook allemaal mee :+1:

1 like

waar is dat dan :roll_eyes::wink:

1 like

De mini turtle is zo compact en comfortabel, ik blijf dat ding promoten met z’n 43mm lug to lug. :+1::+1::grinning::hugs:

3 likes

Ja veel seikos zijn er hier niet te passen… enkel als ik eens naar roermond ga… dus dat is moeilijk… heb een turtle padi gehad en dat ging qua maat maar was toch op het nippertje…

1 like

De sumo valt best groot om de pols… Met mijn 23cm polsen ziet het er nog grof uit zelfs… Beste even beide gaan passen eerst.

42mm is 42mm .
Dat is exacte wetenschap .

Ik vergeef mijn snzh53 dat ie 42mm is omdat die zo mooi staat .
Ook al had ik en graag 4mm kleiner gezien .
Of mijn polsen wat dikker .

Echt een nadeel van Seiko. Enige fatsoenlijke maat is de Sla017. Die is perfect. Maar beetje prijzig.
Of anders een skx013? Er staat er nu een in het blauwe gedeelte.

Kweenie, de kilo is ook de kilo niet meer :wink:

Maar het hangt er mede van af hoe iemand er naar kijkt. Ik vind een wat grotere kast niet erg, zo lang de lugs maar niet te lang zijn en over de polsen heen steken (overhang), zoals bij de turtle.

Aan de andere kant vind ik een wat kleinere kast ook weer kunnen, wanneer de lugs juist weer wat langer is en de pols wat meer opvult, zoals bij de Seagull 1963.

Anderen vinden de diameter van de kast het belangrijkst. Smaken verschillen.

3 likes

Kijk naar de lug to lug maat van de horloges en oordeel zelf. De Sumo draagt voor de diameter klein, maar dat maakt het zeker geen klein horloge. Voor een kleine pols zal ik hem niet aanraden door de lange kast.

In die zin dat de wetenschap soms modellen gebruikt die een noodzakelijke oversimplificatie van de werkelijkheid zijn . :grin:

Kastvorm, lug to lug, dikte en vorm moeten allemaal in ogenschouw worden genomen. De SKX heeft dezelfde breedte en dikte als de mini Turtle. Toch dragen ze totaal anders.

1 like

En de samurai? Lijkt me interessant door de korte lugs… de sumo is wel dat tikkeltje extra vind ik maar lijkt wel fors

Een Samuarai op19,5 cm polsen.
Draagt prima en heeft kortere lugs.

Passen is de beste oplossing.
Mocht je in de buurt van Doetinchem wonen of komen, je bent van harte welkom!:+1:

Woon in zelzate belgie… in gent al geweeest maar deze 2 nergens te vinden… jammer genoeg

Men polsen zijn zo een 17 cm… alhoewel een padi turtle wel nog ging…

Sumo valt echt behoorlijk groot. Sammy heb ik nog nooit omgehad. Maar lijkt me met de korte, stijl aflopende lugs een betere kanshebber. Maar de ene pols is de andere niet. Dus, zou toch proberen ergens zelf te passen en beoordelen. Succes!

Ik heb ongeveer 17.5 cm polsen

Is nog te doen zie ik

Ik heb nu een 16 cm pols. Was ooit 17 minus, maar door hardlopen en daarna door ouderdom vermagerd. Heb ook grotere modellen in het vizier gehad, maar buiten het in een kistje bewaren en er naar kijken is er slechts ‘de tering naar de nering zetten’ en aandacht op iets anders richten, bijvoorbeeld gaan vissen.:neutral_face:

2 likes

Het zijn allebei flinke jongens hoor. Denk dat een Turtle kleiner valt, maar dat vroeg je niet :joy: