Smalle polsen

Al jaren wil ik eens een mooi horloge kopen. Laatste tijd eens rondgekeken op internet en vooral de IWC Ingenieur spreekt me heel erg aan. Ik houd van simpel design, niet druk en niet met allerlei metertjes.

Maar mijn probleem is dat ik heel erg smalle polsen heb en een mooi horloge dus snel een idiote aanblik wordt (laat staan dat het uberhaupt past).

Ik ken de maten van de genoemde IWC niet, misschien zou het nog wel kunnen. Maar ik vraag me af of er merken of types zijn met kleine kasten en kleinere omtrekken waar ik naar zou kunnen kijken. Graag dan wel in de lijn van de genoemde types.

Omega Speedmaster Reduced

Omega Aqua Terra misschien ook wel, maar wat is smal? een 45 mm aviator klok gaat dus niet, maar bv een 42mm duiker oid?

Hmm… berichtje proberen te posten, maar hij verschijnt niet. Nog eens proberen dan.

Smal is echt smal: 15,5 cm omtrek, 5 cm breedte van de pols. Ik zag trouwens dat IWC ook een midsize heeft van de Ingenieur, ik zal eens kijken of ik die in het echt kan bewonderen. :slight_smile:

Stap eens bij een juwelier binnen en ga eens passen, alleen dan kun je beoordelen of het “staat” en of het comfortabel is.

Suc6,

Ruud

Hallo,

ook ik heb het probleem dat ik smalle polsen heb. De maten waartussen ik meestal een horloge zoek is tussen de 36 en 38mm, niet groter, dat kan gewoon niet en kleiner kan wel, maar daar moet je net van houden denk ik.

Er zijn wel een paar horloge’s die geschikt zijn;

Jaeger-LeCoultre Reverso
Christiaan van der Klaauw Ceres (38mm)
Meistersinger (38mm)
Audemars Piguet Royal Oak automatic (36mm)

Zo zullen er vast nog wel meer horloge’s zijn, maar dat is denk ik een kwestie van smaak, wat je wel of niet mooi vind om je pols.

Ik heb ook vrij smalle polsen, wat erg vervelend is als je van Panerais houdt :slight_smile:
Maar mijn PAM112 staat toch best goed hoor. Is gewoon even wennen…

Is de Royal Oak echt maar zo klein? Ik dacht dat dat een beest van een ding was. :smiley:
Prachtding natuurlijk, maar toch echt boven mijn budget helaas. Ik zal de andere horloges ook eens bekijken en morgen struin ik een paar juweliers af.

Hoi Nostra,

klein is hij niet te noemen, hij oogt namelijk wel stoer/robuust door de kastvorm enzo, maar in werkelijkheid past hij prima bij een kleine pols. Het is idd de hoge prijs die doet voorkomen dat je zoiets snel koopt, al zou 't zeker geen miskoop zijn.

Ik heb het hier trouwens wel over de ‘standaard’ versie, dus niet de Royal Oak Jumbo of een Offshore, want die zijn idd vreselijk groot, té groot vind ik zelf.

Succes morgen met bekijken en proberen van horloge’s. :slight_smile:

Hoi,

Locman model Latin lover past om elke pols en je hebt 2 maten.
De medium en de Large.

www.locman.com

Succes

Deze horlogebabe heeft ook smalle polsen, ze draagt haar Pierce Chrono gewoon om haar enkel.

Andre,
goed te zien dat je je photobucket account aan de praat hebt gekregen!
Ik zat te zoeken naar je “nieuwe aanwinst” post; maar deze is ook leuk :smiley: