Smalle polsen .

Ik heb kleine handen en smalle polsen: omtrek 17cm.

Met welke grootte van horloges geraak ik nog weg. Zelf denk ik dat 40mm wel zo’n beetje het maximum is. Of niet?

Mijn beste,

Om maar eens kort door de bocht te gaan:
Stap bij een juwelier / horlogier naar binnen en ga horloges passen en meten!!

En er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten.
De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak en mijn polsmaat natuurlijk.

Succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

precies gewoon passen ik heb ook geen hele dikke pols 18 a 19 cm maar wel een paar dikke klokken kleinste fortis vlieger 40 mm grootste een seiko 50 mm met kroon bv mijn laco draagt voor het gevoel veel kleiner als de fortis of tw terwijl die 46 mm is ligt aan de kast band en heeeeeeel belangrijk je eigen smaak

Hallo,

Ik heb ook erg smalle polsen (16-17 cm)

Het beste is gewoon te passen bij de juwelier, vragen of je van je collega’s, vrienden en kennissen hun klokkie een keer mag passen.

De afstand van lug naar lug is ook vaak verschillend.

Als je vreschillende maten weet, (hoogte is ook wel belangrijk) dan krijg je wel een idee wat dan de max. diameter van je toekomstige horloge is.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
(Ik heb zelf hier niet op gelet toen ik de Seiko Monster zag, die moest ik gewoon hebben :D)

Het belangrijkste is, gewoon te dragen welke je mooi vind.

Met vriendelijke groet,

Herman

Je zou natuurlijk ook naar de Rikketik kunnen gaan. Ik geloof dat er in april weer eentje is. Dan kun je genoeg horloges proberen.

Oja, dat kan ook.
Heb ik met Watch 2008 gedaan.:smiley:

mvg,
herman

Heb zelf een pols van 18,5cm staan. 41mm lijkt gewoon mooi. 44mm valt “ietsjes” meer op bij de mensen die erop letten. Gewoon een kwestie van smaak en wat je gaat doen. Bij werk/sport hoef ik geen 47mm om, maar kleine maten (<39mm) vind ik weer niet mooi.

Hey Wreckless,

Heb zelf ook zeer smalle polsen, maar ik draag een Panerai Radiomir van 45mm, en ik hoor nooit dat het niet past en krijg alleen maar af en toe een complimentje. Zoals anderen al heel juist zeggen, het is een kwestie van smaak, en van persoonlijke stijl, en bij elk horloge hangt het denk ik zelfs een beetje van je bouw af (je lengte, de kleur van je haar etc), al zijn er natuurlijk ook horloges die bij niemand goed staan. :smiley: Gewoon ouderwets de mooie winkels af, zou ik zeggen!