Er zijn voor mij 4 grote nadelen aan smartwatches.
- Ze zijn of standalone, of ze zijn een companion. Nadeel van standalone is dat ik ook gewoon m’n smartphone wil gebruiken. Nadeel van companion is dat veel functies (waaronder bellen) het niet doen wanneer de telefoon niet in de buurt is/mee gaat. Ik heb nu alleen standalone gehad, omdat ik companion toch te beperkt vind.
De Omate heeft dit “probleem” nu weten overwinnen, doordat het horloge zowel als companion gebruikt kan worden om meldingen van je smartphone te ontvangen. Maar op momenten dat een grote smartphone niet zo handig is, ben je met de standalone functionaliteit toch verbonden met de rest van de wereld.
-
En nadeel 2 is ook geen probleem voor dit klokje: op 't strand, in de zwembad, onder douche… hij kan gewoon mee. Hoewel… IP67… liever IP68…
-
Nadeel 3 is heel persoonlijk: het design! Vind dat maar zo zo. En de kast mag dan wel van metaal zijn… maar waarom dan een zwarte coating die kan krassen?!? Liever had ik een stalen versie gezien.
-
Nadeel 4 geldt voor de meeste smart apparatuur wel: afhankelijkheid van een stroomkabeltje. Het liefst heb ik namelijk een klokje waarop minstens de tijd&datum op af te lezen blijft. Bijvoorbeeld dat Solar of Kinetic power ervoor kan zorgen dat ie genoeg juice blijft houden voor die paar basic functies. Snap dat je dan niet meer kunt bellen, maar wil wel kunnen zien hoe laat het is.
Toch ben ik wel weer geïnteresseerd geraakt in smartwatches door het duo-concept van standalone en companion mode. Weten jullie misschien een vergelijkbare smartwatch die zowel standalone als companion gebruikt kan worden? Of smartwatches met “onafhankelijke” energie winning?
Misschien ook maar een kickstart programma beginnen