Sinds dat de smartwatches voor het eerst in productie gingen was ik al meteen geboeid door het aparte product.
Mijn eerste smartwatch was een Oranje Samsung Galaxy Gear met een leuke camera. Deze kocht ik toen ik in de 1ste of 2de klas van het voortgezet onderwijs zat. Ik was meteen verliefd op het concept. Alle berichten die mij gestuurd werden kon ik lezen, ik kon in de les spelletjes spelen en zelfs spieken van de foto’s die ik had gemaakt. Tot de tijd dat smartwatches tijdens toetsen niet meer welkom waren
Na een paar jaar kocht ik een nieuwe telefoon (ik denk de S7 Edge) waarbij ik de Galaxy S3 Frontier cadeau kreeg. Dit was een echte verbetering op de eerste editie. Sneller, meer functies, hartslagmeter, “health”-programma’s, maar helaas zonder camera. Dit zal wel zo zijn omdat rond die tijd privacy een punt van discussie was rond de Google Glass en smartwatches.
Dit horloge heb ik tot op de dag van de komst van mijn nieuwe smartwatch bijna elke dag gedragen. En dat is duidelijk te zien op de foto’s (versleten bandje).
Mijn S3 Frontier werd langzamer en werkte steeds minder goed. Ook werd het weer tijd voor een nieuwe telefoon.
Ik kocht de Samsung Galaxy Z Fold 2 en kreeg daarbij…jawel, een smartwatch: Samsung Galaxy Watch3. Weer een verbetering op het oude product, echter niet heel veel veranderd. Nu een pulsoxymeter, sneller, stand-alone etc. etc.
Deze smartwatch heb ik nu ongeveer 2 weken en ben zeer benieuwd wat er allemaal precies veranderd is. Maar dat zie ik vanzelf. Pluspunt is dat de smartwatch geleverd wordt met een mooi leren bandje. Ook ben ik benieuwd hoe de smartwatches er in de toekomst uit gaan zien en welke extra functies zij dan hebben.
Hieronder nog 2 foto’s van mijn 3 generaties smartwatches.
Dank voor het lezen!
Leuk hoor. Ik me er een aantal keren aan “bezondigd”, echter zijn ze allemaal redelijk snel vertrokken. Voor mij dus meer een gimmick dan draagbaar als horloge.
Het jammere aan deze smartwatches vind ik, net zoals bij telefoons. De batterij… Ik heb een smartwatch overwogen maar na een jaar of 3 heb je geen software ondersteuning meer en zit je met een dumb watch en een batterij die niet meer mee mag doen met de rest van de stoere jongens want hij moet 2x per dag worden opgeladen.
Een zo’n apparaat dat daar last van krijgt vind ik genoeg. De tv heeft gewoon pech als de smartfuncties uitvallen. Nam alles maar een voorbeeld aan mijn rijstkoker dat ding heeft geen software support nodig en doet het als een tiet.
Rijstkokers zijn ook fantastisch!
Ik zie zo’n smartwatch meer als een hebbedingetje. Is leuk voor erbij. Vooral als je het gratis bij een nieuwe telefoon krijgt.
Toch mooi dat dat horloge er vanaf kon bij die telefoon van €2000+ die over 24 maanden geen fatsoenlijke support meer heeft…
Ben zelf trouwens wel fan van de smartwatch. Onderhand al aan de 3e Apple Watch. Gewoon elke 2 jaar vervangen voor een nieuwe en dan heb je ook nooit last van die zogenaamde “slechte” accu
Dat is natuurlijk waar. Helaas krijg ik er nooit wat bij.
Toen ik mijn s8 kocht kreeg ik geloof ik een draadloze oplader erbij.
Wanneer je ze gratis erbij krijgt, dan zou ik me ook niet druk maken.
Gegeven paard niet in de bek kijken en zo.
Zitten wel handige functies op zoals je hartslag.
Sommige meten ook het zuurstofgehalte in je bloed.
Kan handig zijn tijdens deze covid-19 crisis, maar vervangt natuurlijk geen professionele diagnoses.
Maar je kan zo wel op tijd zien of er wat mis met je is. Als het zuurstofgehalte echt zakt en je bent gauw buiten adem dan weet je genoeg, tijd om eens met de dokter te bellen.
Het is verder vooral een hebbedingetje. Wat je smartwatch kan, kan je telefoon ook. Maar ja wat mijn mechanisch horloge kan, kan de smartphone ook beter dus ja…
Maaarrr volgens mij is de eerste echte generatie smartwatch de Seiko message watch dit was het horloge dat ik +/- 1995 droeg.
Vroeg of laat val je uiteindelijk voor de mechanische horloges…
Moet kunnen een smartwatch wat mij betreft. Ben ooit begonnen met de Pebble Time. Nu voor het sporten een Apple Watch series 6. GPS tracking, Hartslag, ECG, zuurstofgehalte en wie weet over paar jaar bloeddruk, bloedsuiker etc. Toch waanzinnig mooi. Opladen hoort er helaas bij maar Garmin is al zo ver dat ze met solar modellen gewoon een maand doen op een lading.
Mooie ontwikkelingen wat mij betreft.