Smartwatch ervaringen

Heeft er iemand ervaring met een smartwatch?

Ik wil er nl. een aangschaffen om te gebruiken als ‘interface’ in mijn auto. dan hoeft de gsm niet uit de broekzak en in de houder.
Kan ik een smartwatch koppelen aan mijn gsm naast de koppeling met mijn handsfree van mijn auto?
En kun je er bv. spotify mee aansturen?

1 like

Ik dacht dat ík lui was. :wink:

8 likes

Ik heb er een sinds een week en ik stuur er bijna alles mee aan.
Netflix, mediacenter, en ook qobuz ( een soort spotify maar dan veel beter )
Bluetooth in de auto weet ik niet want ik rijdt in een auto van voor het bluetooth tijdperk.

groetjes Lenno

ook je partner?

3 likes

Dat kan ook, maar niet geschikt voor dit forum :joy::joy:

2 likes

Ik heb een Samsung Gear S2 classic gehad. Vind ik een van de mooiste smartwatches, omdat hij erg veel op een regulier horloge lijkt. Toch heb ik hem verkocht, omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Je telefoon kan ongetwijfeld twee apparaten tegelijk aansturen, dat lijkt mij geen probleem. (ligt uiteraard wel aan het type smartphone) Bedenk wel dat met twee bluetooth verbindingen je telefoon een stuk sneller leeg loopt.

Er zijn echter wel een aantal grote nadelen aan een smartwatch om rekening mee te houden (uiteraard gebaseerd op mijn persoonlijke mening)

  • Accuduur is bij de meeste klokjes gewoon slecht. (afgezien van een paar uitzonderingen) Je bent dus nooit zeker dat je klokje aan staat. Je moet ook weer een extra apparaat opladen.

  • Vrijwel alle data van smartwatches komt van je smartphone. Hierdoor moet je dus ten alle tijden gekoppeld zijn aan je telefoon. Dus zowel je telefoon als je smartwatch zijn constant bezig data heen en weer te sturen. De software op een smartwatch zelf is helemaal niet zo handig en smart. Het is dus meer een afstandsbediening voor je telefoon, dan dat er echt toegevoegde waarde is. Doordat je smartwatch je telefoon als aanvoer gebruikt lopen zowel je telefoon als smartwatch sneller leeg.

  • Smartwatches raken verouderd en de kans is groot dat je over een paar jaar weer moet switchen omdat de maker het oudere model niet meer voorziet van updates.

Ik denk dat het probleem van “telefoon uit zak halen en in een houder stoppen” minder erg is dan het onderhouden van een smartwatch.

Succes met je keuze!

3 likes

Ik gebruik een Pebble tijdens het hardlopen, maar ook in de auto. Een Pebble doet een week op een batterij, en is met een uurtje bijgeladen. Mijn telefoon heeft geen enkele moeite met twee Bluetooth devices tegelijk (volgens mij is 4 devices tegelijk onderdeel van de Bleutooth standaard), dus in de auto speel ik muziek vanaf de telefoon die ik vanaf de Pebble kan bedienen.
Tijdens het hardlopen heb ik altijd mijn telefoon mee, maar goed weggestopt in een zak. Het is daarbij bijzonder prettig om hem via de Pebble te kunnen bedienen zonder hem tevoorschijn te halen (muziek, maar ook starten/stoppen/pauzeren van de hardloopsessie).

Mijn telefoon wordt door mijn werkgever voorzien van een policy die hem locked als ik hem 5 minuten niet gebruik. Mijn Pebble is een ‘trusted device’. Dat houdt in dat de telefoon niet locked als de Pebble in de buurt is. Zo voldoet mijn telefoon dus aan de bedrijfsregels, maar blijft hij snel bruikbaar als ik hem in de buurt heb.

Ik draag mijn Pebble aan een klittenband strap, en overdag zit hij in mijn broekzak. Lekker comfortabel dus, zo’n zachte klitenband strap. Een sleutelbos in de broekzak is minder comfortabel.

Helaas is Pebble kortgeleden opgehouden met bestaan, maar de meeste smartwatches kunnen wel wat Pebble ook kan.

En inderdaad: Een smartwatch is niet smart, maar een verlengstuk van je telefoon. En wat mij betreft een heel handig verlengstuk.

2 likes

:joy:

2 likes

Op mijn gsm heb ik een schema voor bluetooth, die gaat in de spitsuren en 's avonds aan (dan hoef ik hem niet zelf aan of uit te zetten @anon50762135EV :stuck_out_tongue: )
Dus mijn gsm redt het wel een hele dag.

De smartwatch wil ik vast in mijn auto hebben (constant voeding) en dus inderdaad puur alleen als afstand bediening gebruiken van mijn gsm. Ik wil geen smartwatch dragen, tenzij er een mechanische versie op de markt komt :wink:

Misschien eens kijken of iemand in mijn omgeving er een heeft om eens te testen…
Ben nog niet helemaal overtuigd.

Had een Apple Watch. Leuke horloge, kreeg alleen te weinig draag tijd omdat ik toch liever die oudjes draag.

Ik vind ze wel geinig, behalve dat ik nog geen ‘goeie’ self sustaining smartwatch ben tegengekomen. Heel misschien die nieuwe Garmin Solar.

Maar ik draag al sinds de 1st gen al n smartband v Huawei. Reden? Het is gelijk een headset. Dit was jaren voordat die bluetooth koptelefoontjes gemeengoed werden. Ik gebruikte toen al mn smartphone icm n Bluetooth headset om naar dingen te luisteren. Maar waar laat je zo n ding, als je em even niet in je oor wilt hebben?
Om de pols dus in dit geval. En scheelt ook weer carkit kosten in verschillende auto’s.

1 like

Bedankt allemaal voor de input ik ben niet meer op zoek smartwatch.
Hier mag een slotje op zijn denk ik genoeg Smartwatch topics

PS Sorry voor mijn gebrekkig Nederlands Dit heeft mijn smartphone geschreven op basis van speech to text