Ik gebruik een Pebble tijdens het hardlopen, maar ook in de auto. Een Pebble doet een week op een batterij, en is met een uurtje bijgeladen. Mijn telefoon heeft geen enkele moeite met twee Bluetooth devices tegelijk (volgens mij is 4 devices tegelijk onderdeel van de Bleutooth standaard), dus in de auto speel ik muziek vanaf de telefoon die ik vanaf de Pebble kan bedienen.
Tijdens het hardlopen heb ik altijd mijn telefoon mee, maar goed weggestopt in een zak. Het is daarbij bijzonder prettig om hem via de Pebble te kunnen bedienen zonder hem tevoorschijn te halen (muziek, maar ook starten/stoppen/pauzeren van de hardloopsessie).
Mijn telefoon wordt door mijn werkgever voorzien van een policy die hem locked als ik hem 5 minuten niet gebruik. Mijn Pebble is een ‘trusted device’. Dat houdt in dat de telefoon niet locked als de Pebble in de buurt is. Zo voldoet mijn telefoon dus aan de bedrijfsregels, maar blijft hij snel bruikbaar als ik hem in de buurt heb.
Ik draag mijn Pebble aan een klittenband strap, en overdag zit hij in mijn broekzak. Lekker comfortabel dus, zo’n zachte klitenband strap. Een sleutelbos in de broekzak is minder comfortabel.
Helaas is Pebble kortgeleden opgehouden met bestaan, maar de meeste smartwatches kunnen wel wat Pebble ook kan.
En inderdaad: Een smartwatch is niet smart, maar een verlengstuk van je telefoon. En wat mij betreft een heel handig verlengstuk.