Smartwatch prima maar dan wel deze

De meeste Smartwatches zien er belachelijk uit, zeker die Apple watches…alsof je met een iphone aan je pols loopt. LG heeft een mooie ronde gemaakt en er zijn nu tientallen (digitale) watch faces verkrijgbaar. Mij lijkt deze wel heel cool…

alleen ietwat groot…

Voor mij niet. Echte Rolexen zijn voor mij te klein.

LUWE Schreef:

alleen ietwat groot…

Nee hoor, dat hoort zo. Dit is de Deep Smart. De Sub Smart is wat kleiner :wink:

:S huh?!

Moest echt drie keer kijken joh!
Hahaha , wat een onzin!:):wink:

Goeie lume heeft ie.
Hoge nauwkeurigheid ook heh.
Jammer dat de gangreserve soms wat kort is.
Dat ie elke dag zowat om de watchwinder moet.
Ben benieuwd of deze ook zo goed z’n waarde behoudt als z’n neefjes en nichtjes.
Hoeveel keer vergroot z’n puist? En kun je die ook eraf peuteren?

Valt dit (zo) nou onder de neppers?

Nou Grootmokum, je haalt mij de woorden uit de mond.

Als je al gaat voor een smartwatch, niets mis mee en sommigen zien er best uit als een horloge en nog best mooi.

Maar zet je er een merknaam op(en of er nu Seiko, Citizen, Rolex of TAG op staat) dan val je voor mij in het bakkie nep.

Ik vind de Samsung Gear S Black R750 erg mooi (tot dat ik de prijs hoor)
Zit lekker, werkt goed samen met de Samsung telefoons (die ik ook niet heb)

Dus: Smartwatch prima maar dan,… NIET ZO

Als je het doet doe t dan goed!

GMT-Master II op de plaat zetten…

Wordt hoog tijd voor een digital bezel app…

Zeker niet mijn ding dit.

Groeten,

Noel.

Dit moet een grap zijn. Gadverdamme, wat een gedrocht…

pimobiel Schreef:

Maar zet je er een merknaam op(en of er nu Seiko,
Citizen, Rolex of TAG op staat) dan val je voor
mij in het bakkie nep.

Ik zie t nu nig als n stukkie artistieke vrijheid. Ik zie t als n rolex sreensaver, of n autobot sticker op je auto.

eeeeek !!!

ik vind het wel wat, leuk ding om een beetje mee te spelen.
heb zelf de sony sw2 ook een leuk hebbedingetje :wink:

Nog een slagje groter, datum er af en dan kan 'ie zo bij bij boven de keukendeur

arie Schreef:

ik vind het wel wat, leuk ding om een beetje mee
te spelen.

+1

Als je dan toch een smartwatch draagt, doe dan een type met een nog redelijk kleine diameter (Moto 360, de AppleWatch is nog beter maar die is er nog niet) en bedenk zelf een “watchface”

Blijft een zeer groot gedoe aan de pols…

Nou ja, sommigen klagen over “groot”…dan heb je de Vostok Anchar nog niet geprobeerd. Enfin, die was zelfs mij te groot, weg gedaan.

Over ronde en rechthoekige smartwatches. Ik zal voor een ronde gaan maar dan wel met zo’n duikring erop, een beetje sportiever dus. De Apple Smartwatch zal ik nooit kopen. De ontwerper had vandaag een bericht:

Apple-ontwerper noemt ronde smartwatches 'onlogisch’
Foto: Bloomberg
Gepubliceerd: 16 februari 2015 11:07
Laatste update: 16 februari 2015 11:26

Jonathan Ive, hoofdontwerper van Apple, gelooft niet in ronde smartwatches. De vorm is volgens hem niet logisch.
Dat vertelt Ive in een uitgebreid profiel in de New Yorker.

De hoofdontwerper van Apple, onder meer verantwoordelijk voor het ontwerp van de iPhone, Macbook en iPad, bevestigt nogmaals dat Apple al zo’n drie jaar voor de presentatie aan de Apple Watch werkte.

Het product werd eind 2014 getoond en gesprekken over een horloge begonnen zo rond de dood van Apple-oprichter Steve Jobs, aldus Ive. Jobs overleed in oktober 2011. Later in de herfst van dat jaar gingen de gesprekken volgens Ive over in een officieel project, maar dat was destijds “nog experimenteel en erg fragiel”.

Testversie

Volgens Ive bespraken de Apple-ontwerpers eerst de algemene architectuur en niet zo zeer de vorm. Er werd gekozen voor een modulair systeem met verschillende bandjes en een klokje in twee maten en gemaakt van verschillende materialen.

Zes weken nadat het project officieel was, werd al een eerste testversie geproduceerd. Sindsdien is de vorm van het horloge nauwelijks meer aangepast. Ive heeft naar eigen zeggen heel bewust gekozen voor een rechthoek met afgeronde randen.

Ronde vorm

“Wanneer lijstjes van namen of afspraken een groot deel van de functie zijn, is een ronde vorm niet logisch”, aldus Ive. Bijvoorbeeld concurrenten LG en Motorola hebben ronde smartwatches op de markt gebracht die qua ontwerp positiever ontvangen worden dan rechthoekige modellen.

Jeff Williams, operationeel directeur van Apple, stelt in het artikel van de New Yorker desgevraagd dat de Apple Watch meer een product van Ive is dan welk ander Apple-product dan ook.

De Apple Watch komt in april op de markt. Het is niet bekend of het horloge ook direct in Nederland zal verschijnen. De goedkoopste versie gaat 349 dollar kosten. Prijzen van duurdere modellen zijn niet bekendgemaakt.

Nou die heeft het dus mis. Een horde lui wil geen rechthoek maar rond. Tijd voor Apple om meerdere modellen te ontwikkelen want dit gaat ze geheid marktaandeel kosten. Een rechthoekige, prima maar dan wel even in samenwerken met Casio G-Shock. Ik wil een duiker met diverse watch face keuzes, uurmarkeringen en wijzeropties. Hier ligt ook werk voor de traditionele horlogemerken want de tijd dat een horloge alleen nog maar voor tijdweergave is en voor liefhebbers voor ingenieuze mechanische uurwerkinterieurs is “old school”. Als deze merken niet op deze markt gaan samenwerken door het aanbieden van knappe watch faces en zelfs kastmodellen zullen ze cliëntele verliezen… denk ik zomaar…

Als ik dan toch meer wil dan alleen de tijd lezen vind ik deze watch faces wel aardig voor een LG G Watch R android smart watch… (Tudor Pelagos en Seiko Marine Master-gebaseerd)…

heb de huawei gt prima smartwatch met een goede accu duur bij mijn 1 week ivm dat ik always screen on aan heb staan anders gaat hij bijna 2 weken mee en niet te groot voor de pols