Heb deze ook alleen maar voor data verzamelen van hartslag stappen calorieën en afstand etc
Nog nooit de tijd gecheckt of notifications
Ik ben het met je eens dat in een ideale wereld dergelijke toepassingen in een klein horloge om je pols mooi zouden zijn. Echter voordat iets dergelijks echt klein is en tevens kinetisch opgeladen worden zodat het niet na drie uur zonder power zit…
Ik zal de vraag anders stellen: wat ga je heden ten dagen met zon ding doen wat je niet met je telefoon kan?
Tja, uiteindelijk wil je toch gewoon een mechanisch horloge…
Fibit heeft Pebble overgenomen, de Pebble Hardware wordt in de vuilnisbak gegooid…
All of the above. Telefoons zijn op veel plekken niet handig: ze zijn te groot bijvoorbeeld. Of ze kunnen niet tegen water. Of…
Ik heb geen telefoon bij me tijdens het sporten bijvoorbeeld. Tijdens het hardlopen is zo’n ding gewoon te groot en een hartslag meten kan’ie niet. Op de golfbaan? Nope, leidt alleen maar af. Aan de rand van het zwembad? Die moto 360 is IP67, als ik er per ongeluk mee in het water zou vallen is er niets aan de hand. Mijn telefoon daarentegen… dus die ligt dan lekker binnen op de bank. 't Is toch handig om dan de telefoon te horen of de deurbel…
Maar ook zakelijk: telefoon blijft vaak achter op het bureau als ik even koffie ga halen, als mijn PC in de tussentijd vanzelf op slot gaat en weer vrijgegeven wordt als ik terug kom is dat ideaal (heb er ooit op basis van BT mee geëxperimenteerd, werkt super - alleen niet geporteerd naar wintendo…).
En zo kan ik nog wel even doorgaan. In principe kan zo’n ding best een meerwaarde hebben, maar het is er allemaal (nog) niet.
Overigens trekt de batterij van de moto het dus makkelijk een dag en met een beetje mazzel twee dagen.
En die dingen hebben een ongelofelijk slechte value for money ratio.
Zijn eigenlijk binnen 2 jaar afgeschreven.
Een hele dure disposable imo.
Ik dacht dat ik de enige was.
Nooit heb ik de behoefte gehad om een horloge te dragen, totdat Apple met zijn iwatch kwam. Maar voor dat bedrag heb je ook een heel mooi echt horloge dacht ik toen, met als resultaat nu een Subc Date.
Smart watches worden door sommige mensen de toekomst genoemd. Maar die mensen zijn volgens mij meestal nerd en/of gadget freak.
Voor echte horlogeliefhebbers zal het niet snel een blijvertje worden. De lol is er snel vanaf…wat overigens ook bij nerds het geval is. Het verandert simpelweg te snel.
Waar een Rolex na 40-50 jaar nog meegaat, is een Smart watch in mijn ogen al na 1 jaar ouwe meuk!
En mensen die het allemaal niet interesseert? Die dragen gewoon niks of iets dat tussen een kermisklokje en Ebel zit en met een batterijtje erin. (met alle respect voor Ebel en quartz horloges)
Komt door de opkomst van de smart broeken.
Handiger tijdens het poepen en gezonder voor je lichaam, beentjes in de lucht.
Smart-watches… tja dagelijks opladen en scherm staat vaak uit inderdaad.
De enige die mij enigszins kan boeien is de Tag Heuer Connected.
ik zie vooral via Youtube toch geregeld, met name in de VS, lui 2 horloges dragen. Een smart en een ‘normaal’ horloge.
Zodra het stand-alone units worden geloof ik wel dat het opnieuw een vlucht zal nemen.
Ik ben dit jaar weer aan het horloge gegaan omdat ik vaak afgeleid raak als ik de tijd check op mijn smartphone. Een smartwatch is het laatste wat ik nodig heb.
's Avonds als je hem af doet leg je hem op de lader en het scherm staat nooit uit maar gaat in een low-power mode als je er niet op kijkt. Lekker belangrijk allemaal, 't is niet anders dan bij een gewoon horloge (op de winder of in een horlogebox leggen is meer werk).
Heb nooit wat met Smart Watches gehad…
Gear S3 van Samsung. Sinds een week in mijn bezit, elk vooroordeel gelogenstraft.
Ik denk de de term smart WATCH sowieso niet goed is. Ik zou hem niet willen missen bij het (duur)sporten wat ik veel doe. Daar dient het ding een doel (GPS route, hartslag, tussentijden, tempo, resultaat etc.), alles behalve de tijd en datum dus. Daarom als horloge ? Not for me.
Tja, Pebble is (deels) verkocht aan Fitbit. All about the money. Naar mijn mening was dit de beste smartwatch ooit ontwikkeld. Ik heb alle modellen in huis. Ze blijven nog wel een jaartje werken maar of alle webservices daarna nog beschikbaar zijn is nog maar de vraag. De apps die ik heb ontwikkeld blijven het wel doen. Maar de Timeline interface (beetje Seiko Message Watch achtig) zal verdwijnen.
Thank you for the fish Pebble. Nu maar weer terug naar mijn nooit verkochte “echte” horloges?