Exact wat ik ook al zei, Boldr doet dat beter. Deze had ik overigens nog niet gezien. Super cool ding.
EDIT: Ik zie net dat het een quartz chronograaf is van 38mm met 14mm dikke kast. Laat ook maar. Man man man man, wat zijn al die dingen dik. Ik heb m’n Seiko chronograaf van 14 jaar geleden, quartz chrono met drie registers, in volledig titanium, rond 10mm dik.
Waarom worden er toch steeds van die tonnen gemaakt? In quartz, nota bene?
Ik weet niet, er klopt iets niet. Ik krijg ergens een storing als ik naar de foto’s kijk. De gewone prs40 vind ik wel gaaf (quartz versie). Daarvan vind ik juist de sobere lay out heel fraai.
Het ontwerp is gaaf, ik vind vooral de manier waarop ze de kroon en chronograafknoppen hebben verwerkt in deze bullhead mooi. Toch vind ik de kast niet al te mooi, de lugs zijn te lang naar mijn mening.
Ik vind hem prachtig alleen er is gewoon niet aan te komen. Ik heb geen zin om een aankoop in mijn agenda te moeten inplannen. Mocht iemand er eentje hebben en er dan vanaf willen dan hoor ik het graag. Ik vind hem persoonlijk mooier dan de Boldr, die is wat minder extreem.
Voor mij een nay. Heel betaalbaar. Maar het design klopt gewoon niet, voor mij.
Kijk dan koop ik liever, voor misschien een paar tientjes meer, iets moois als dit.
Ik heb de oude Quartz variant weer een dag om de pols gehad om even te kijken of ik de chronograaf echt zo leuk vind… ik moet bekennen dat mijn enthousiasme een beetje begint af te zwakken. 2,5 jaar geleden vond ik hem nog fantastisch.