Smiths PRS-40 Chronograph… yay or nay?

De Quartz PRS-40 vind ik fantastisch. De automaat was ook leuk, maar de case werd iets te dik. Geen van beide heb ik gehad maar de Quartz versie heb ik eens een weekje mogen lenen.

Het stond al enige tijd op de agenda bij Smiths, maar eindelijk komen ze met de PRS-40 Chronograph aankomende zondag.

De keuze? Een two dial en een three dial.
Is het een yay or een nay? Zelf vind ik de three dial wel leuk gaaf.
De foto’s zijn van Time Factors zelf.

Smiths PRS-40 Chronograph yay or nay?
  • YAY!!!
  • NAY!!!
  • Leuke poging, ik moet het nog laten bezinken

0 stemmers

4 likes

Yay!.. Maar niet voor mij tbh.

Maar wel weer zo’n model waarvan ik het cool vind dat ze er zijn. :sunglasses:
Dus als je m mooi vind, go for it, zou ik zeggen.

3 likes

Ik neig naar nee. De kast is gewoon, eh, lelijk, de wijzerplaat plat, en het ziet er gewoon uit als een horloge van 250 ballen.

Is het beter dan de moonswatch voor dat geld? Jazeker. Vind ik een willekeurige Boldr Venture leuker? Oh jazeker wel.

Cool dat hij bestaat, leuk dat er weer eens iemand een leuke poging tot bullhead doet, maar nee dank je.

4 likes

Hoewel ik het echt een leuk en anders ontwerp vind, ga ik hem toch niet kopen.

4 likes

Hij is “anders” en daardoor erg leuk maar ik kan me voorstellen dat veel mensen het maar niets vinden.

1 like

Het rare design van de kast is wat me wel aantrekt. Het doet me op een of andere manier altijd aan zo’n stealth ship denken

1 like

Eerste indruk is dat ik qua kastvorm en wijzerplaat aan een bepaalde Zenith moest denken, die ik ook lelijk vind.

2 likes

Oh dat is waarschijnlijk de Revival Shadow. Dat is inderdaad ook zo’n horloge die je mooi of lelijk vindt. Die vind ik dan ook weer fantastisch haha.

2 likes

Ik zeg nay, maar ieder zijn ding. Op zich wel geinig, en weer eens wat anders natuurlijk. Die kroon bovenop is ook leuk.

1 like

Ik vond (en vind) de PRS40 al geweldig, mn de quartz en vind de chrono (2-dial) ook wel tof. Voorkeur gaat nog steeds uit naar de niet-chrono quartz prs40. Ooit… Als ik hem kan vinden.

2 likes

Ik kan mijn collega nog eens lief aankijken, maar ik denk niet dat die hem weg gaat doen haha.

1 like

Mooier, kleiner, titanium en goedkoper.

Ik skip die Smiths ff

13 likes

Opzich niet verkeerd, ik heb de gewone quartz versie gehad….
Super vervelend dat bij dat model de uitstekende kroon tijdens het dragen regelmatig ineens uitgekrokken stond.
Dat zal bij deze door de pushers wel meevallen denk ik :thinking:

1 like

Nay… Kast is veel te prominent. Een bullhead, maar dan op een foute manier gekopieerd :sweat_smile:

1 like

Deze is ook erg fijn!

1 like

En waarschijnlijk normaal te bestellen…

1 like

Deze is heel fraai

1 like

Precies dit. Kan zijn dat hij om de pols leuker is , mag gok van niet. Miss was hij toffer geweest met wat facet randen en diepte in de plaat om alles te breken.

De creativiteit waardeer ik daarentegen zeer zeker.

1 like

Kijk, meer diepte in de plaat, facetten. Meteen een stuk aantrekkelijker imo.

1 like

Ik kende hem al wel een tijd maar dit is typisch een horloge dat je in the flesh moet zien.
Het spreekt me wel aan, jammer alleen dat voor de keepers op de zulu-strap voor standaard is gekozen.
De ronde vormen stroken niet met het uiterst hoekige design van de kast.
Of ik hem zou kopen, mwah … misschien als een leuke endorsement :grin: