Ik heb zo’n goedkope watchwinder van conrad: https://www.conrad.nl/nl/horlogebeweger-1-horloge-671686.html
Het ding doet het al jaren prima (3 jaar) maar een tijdje terug brak de aandrijfsnaar. Met een elastiekje heb ik het ding nog een maand of twee aan de praat gehouden maar dat elastiekje is nu ook gebroken. Nu kan ik opnieuw zo’n elastiek plaatsen en dat proces iedere twee maanden herhalen maar liever heb ik een echte snaar. Omdat het apparaat in princpe nog goed werkt wil ik ook niet zomaar een nieuwe kopen. Maar ja, waar koop je zo’n snaar?
Iemand ideeen? Of misschien een MacGyver-achtige oplossing?
Mja, zoiets koop je bij een winkel als b.v. Okaphone in groningen, nadat je met een touwtje de lengte van de snaar hebt gemeten, ietsje strakker kiezen tegen het slippen en klaar
Hmm, onderdelen voor machines. Maar is een o-ring van vergelijkbaar materiaal als een aandrijfsnaartje? Ik ken o-ringen alleen als waterafdichting in bijvoorbeeld zaklampen. Het snaartje dat er uit kwam voelde zeg maar ‘vezeliger’ dan zacht rubber, net als de snaartjes vroeger in je walkman.