Snap niet, dat Aliexpress ermee wegkomt ...

Ik weet dat er op Aliexpress ook originele merken te vinden zijn. (Bijvoorbeeld Seiko en Casio)
Er is in principe wel beleid tegen maar er zijn idd ook goedkope submariner clones te koop die dan zonder logo’s geadverteerd worden maar vaak in het bijschrift staat dan weer wel dat er logos op staan.

:popcorn::popcorn::popcorn::popcorn:

2 likes

In je eerste topic meteen rellen?

Laat dit gewoon varen. Ga rustig kijken in het topic "Wat dragen wij vandaag… " voor inspiratie voor je eerste horloge aankoop.

4 likes

Hij bedoeld Aliexpress!!

1 like

Prima idee! Ik stel voor dat we meteen ook Marktplaats dichtgooien, staat immers ook vol namaak…

In alle ernst dit zijn platformen waar voornamelijk derde partijen artikelen te koop aanbieden, niet AliExpress zelf. Er worden ook heel wat authentieke zaken te koop aangeboden daar. Heb er wel eens wat horloges van Shanghai en Seagull en een gebalanceerde kabel voor een hoofdtelefoon aangeschaft en dat verliep allemaal prima. Zoals overal geldt: “buy the seller”.

2 likes

Dit is een loze kreet. Hoe kan je evalueren of een seller goed is als je geen kennis hebt van zaken? Goede reviews zeggen in ieder geval 0.

1 like

Bij twijfel niet doen, heel simpel. Als je de kennis ontbreekt om de verkoper en de goederen die hij aanbiedt te evalueren, dan koop je niet. Dat gaat net zo goed op voor Ebay, Marktplaats, Chrono24,…

In de praktjjk is het ook niet zo moeilijk hoor, vele Chinese merken van bijvoorbeeld horloges of audio toebehoren hebben officiële AliExpress webwinkels. Als je gewoon even nakijkt dat je daar winkelt, kom je al een heel eind.

En natuurlijk die andere dooddoener: “als iets té goed lijkt om waar te zijn…”. Zit heel vaak ook een kern van waarheid in.

1 like

Dank je wel, ik snap nu tevens, waaróm ‘I don’t get it’ …

Omdat het ook onbegrijpelijk ís. De redenen zijn nu duidelijker.

Ik heb je adresgegevens nog, komt medio komende week jouw kant op.
Is een automaatje dus batterij zal niet lekken.

@fdpg1963, Folkert.

Het is zéker niet mijn bedoeling geweest om ‘de boel te stangen’ hoor, echt niet.

2 likes

Ik heb het al laten varen …

2 likes

Het kan niet anders dat die niet echt zijn. Of denk jij dat Seiko het toestaat dat horloges die retail €700,- kosten op Ali voor €125,- gaan?

1 like

Het gaat over imitatiehorloges en dan spreekt iedereen hier (op een horlogeforum) er natuurlijk schande van. Máár @TS, kun u met uw hand op het hart zeggen dat u nooit gezondigd hebt aan imitatie? Nooit in het verleden een stukje software gekregen van die handige buurman die ‘veel met computers bezig is’?, of een leuk voetbalshirtje voor uw neefje aan de Costa Brava?, of uw favoriete geurtje voor een fractie van de prijs?.
Anyway; imitatie is overal om ons heen, maar is niet alleen schandelijk als het over horloges gaat.

3 likes

Je bent net te laat met dit topic.
Vrijdag was gister.

2 likes

Tis al erg zat dat werkelijk elk horlogemerk de tijd kopieert. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.

2 likes

Je moest eens weten.

Er zijn zelfs een behoorlijk aantal ‘grote’ horlogebandjes merken, die alles in China laten maken met hun logo erop. En vervolgens alles aanprijzen alsof het premium quality is, terwijl het identiek is aan wat er op AliExpress wordt aangeboden voor 1 tiende van de prijs.

China maakt niet alleen maar troep. Die zijn veel verder in de maakindustrie dan Europa.

In een andere branche heb ik hier zelf mee te maken gehad. Dan kreeg ik zelfs foto’s te zien van de productiefaciliteit waar overduidelijk bekende merken geproduceerd werden en je identieke opties kon selecteren.

We worden allemaal voor de gek gehouden.

2 likes

Echte of neppers?

Want het aanbieden van een goedkoop volume product is niet illegaal.

Echte natuurlijk, die japanners laten dat ook gewoon in China maken

Dus?

Omdat Seiko horloges produceert in China is elk horloge dat in China gemaakt wordt een echte Seiko. Wat een logica.

2 likes

Welke Japanners? GS en Credo word toch echt niet in China gemaakt.