Snap niet, dat Aliexpress ermee wegkomt ...

Hallo horlogeforumleden,

ik heb mij voorgesteld (= onder mijn eigen forumnaam opgeschreven text) en snap het écht niet…

Hoe kunnen horloges van gerenommeerde merken - blijvend ongestraft - door bovengenoemd platform als origineel worden aangeprezen?

Je zou toch een shutdown van dit platform door de wereldwijd georganiseerde horlogemerken verwachten. Waarm is dit niet al zo?

Welke merken praten we hier over dan???

1 like

Pff hier is al zooooooooooveel over geschreven…

Korte samenvatting, wil je een chinees aanklagen dan krijg je een dikke middelvinger.

8 likes

Bv. Seiko Corp. of Citizen.

Ok, maar wie hier heeft deze hier op het forum aangeprezen dan?
Ik weet dat mensen regelmatig bandjes bij Ome Ali kopen. En Seagull horloges enzo. Maar heb hier geen posts voorbij zien komen met A-merk hirloges van Ali.

2 likes
6 likes

Mijn buurman vertelde over het Aliplatform, omdat hij daar zelf koopt. Hij heeft al wel zo’n drietal Seiko 5 aangekocht.

Ah, ik las je eerste post niet goed. Je hebt het over het als legaal aanprijzen bij Ali. Ik dacht even dat je bedoelde dat dat hier ook werd geroepen. Mijn fout.

Ali verdiend eraan dat er neppers “als echt” worden verkocht en gaan daar net zo mee om als Marktplaats en dat is dat ze het grotendeels gedogen omdat ze er big money op verdienen.

1 like

Dank je wel voor je duidlijke antwoord. Nu snap ik het, maar dat de echte merken het gedogen, dáár kan ik zélf ‘met mijn petje niet bij’. De schade is toch jaarlijks algauw miljarden euro’s, dllats etc…

1 like

dllats moet zijn dollars …

1 like

Ik dacht roebels…

2 likes

In het blauwe staan wel enkele pagani design hommages. Voor 10-12k

Ongelofelijk dat plakmerken zoals rolex en omega klakkeloos gerenomeerde merken zoals pagani design durven kopieren​:triumph::exploding_head:

14 likes

Leg aub eventjes uit, hoe moet ik je text begrijpen/oovatten? Kan er nog niets uit opmaken, sorry.

@Tudor95

Vat het als satire op

5 likes
  1. Het westen kan Chinezen niet aanklagen. Chinezen kunnen Chinezen niet eens aanklagen. Hun hele moderne cultuur en economie is mede ontstaan door na te maken.
  2. Het is al een tijdje geleden bewezen dat al deze merken helemaal geen “miljarden” verliezen. De rekensom is gemaakt door hetzelfde mensen die in onze overheid ook “berekeningen” maken… Niveau aardappel. Of het nou een neppe rolex horloge of hermes tas is, men kon toch het echte niet veroorloven en dus kan het merk ook letterlijk niet geld verliezen. Inkomsten wat ze uberhaupt nooit zouden krijgen.

Volgens mij was laatst ook naar voren gekomen dat bijna alle grote luxe merken, veel dingen alsnog uit China laten komen… Los van rolex, is het ook allang al bekend dat uurwerk maker Eta veel van zijn onderdelen in china laat maken.

Weet je wat je moet doen om “Swiss made” op je artikel mogen plaatsen? 60% van de waarde moet toegevoegd worden in Zwitserland. Dus een horloge wordt voor 90% in China gefabriceerd voor 100 euro, verstuurd naar Zwitserland waar een “average Joe” horlogemaker hem in elkaar zet en de prijs opeens 6000 euro wordt. Ja dit is letterlijk wat veel merken doen en het is legaal.

Maak je niet druk om China. Zonder China hadden jij en ik in het westen in armoede geleeft omdat we niks konden veroorloven.

13 likes

Klopt ben er ook wel eens ingetrapt. Was idd te goede aanbieding

4 likes

:yawning_face::yawning_face::yawning_face::yawning_face:

Wie niet Bill, wie niet :grin:.

Even wat anders, heb jij nog een gegadigde voor een horloge? Wel iemand met een brede pols? Ik heb anders nog wel eentje voor je.

1 like

Heb net een dikke horloge binnengekregen waarvan de batterij gelekt had/was.:thinking:. Ik ga ervan uit dat die nu R.I.P. is.
Dan zou het wel goed uitkomen

1 like