Snapshot NA Omega Speedmaster Moonwatch 1861 Hesalite en dan eigenlijk om de bandjes

De inmiddels discontinued Speedmaster Moonwatch 1861 hesalite Big Box 311.30.42.30.01.005 is al weer enige tijd (weken, een hele prestatie :wink:) in mijn bezit. Dit is geen NA over de Speedmaster, velen en betere zijn mij voorgegaan. Ik wilde deze icoon alleen maar even showen aangezien we hier vrijwel zonder uitzondering ernstig visueel zijn ingesteld en vooral omdat ik er twee, in mijn ogen, volwaardige bandjes voor heb aangeschaft.

Onderstaand de foto’s. Voor de volledigheid allereerst op de originele stalen band:

Vervolgens op de, zojuist binnen gekomen, veel geprezen Artem sailcloth. Maat XL, inclusief de quick change spring bars en verzenden vanuit Australië voor ongeveer €85,- op de maat. Is dat het waard zullen velen denken. Naar mijn mening een volmondig ja (thanks @Drebin). Hij is soepel hoewel ook deze (maar waarschijnlijk korter) enige tijd nodig zal hebben om zich rond de pols te vormen. Voelt kwalitatief hoogwaardig aan, maatvoering is subliem, sluiting is polished-brushed en uitstekend, stiksel (ik heb de grijze variant genomen) is geweldig. Over de band zelf ligt een mooie ingetogen glans wat hem weer wat luxer maakt.

Als laatste de Speedy op een hagedissen lederen band van de Master himself: onze eigen Ko. Werkelijk weer prachtig gemaakt, stiksel in de kleur van de band (even over getwijfeld, ivoor zou ook mooi zijn geweest) en een geweldige afwerking (Ko, i tip my hat). Hij staat op een aftermarket type Omega sluiting van Ali. Nood breekt wetten, nog geen betaalbare origineel vouwsluiting gevonden.

Dat was het, bedankt voor het lezen en een fijne dag!

NB: de veegjes op de lugs zijn geen beschadigingen maar juist dat, veegjes.

27 likes

Mooi man! Staat goed op de Speedmaster.

1 like

Van harte met je aanwinst, mooie van deze icoon is dat vele banden goed zullen staan :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

veel plezier ermee :blush:

1 like

Blijf stalen band toch het mooiste vinden.

1 like

Mijn beste,

Mooi om te zien, deze verscheidenheid aan horlogebanden!!
Geeft deze sportieve Omega steeds weer een ander gezicht. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Beide tof! Ik draag de mijne meestal op staal maar bijna alles staat hem goed.
Heb je ook een close-up van de ali-sluiting op de hagedis?

1 like

Heb hem in polished en brushed. Gemonteerd is de laatste. Niet de echte kwaliteit natuurlijk maar voldoet prima (de band blijft langer goed).

2 likes

Ziet er goed uit :+1::+1::+1:

1 like

Beide prachtige banden bij het horloge. Die sailcloth banden kunnen verrassend leuk uitpakken. Beetje doelmatige uitstraling met 'n tikje chique. Net een stap fancier dan nylon wat het erg aantrekkelijk maakt. Die lederen band maakt het veel meer een luxe horloge. Tof om hiertussen te kunnen wisselen!

1 like

Exact, met dat idee zijn ze aangeschaft :+1:t3:

Nice… staan beide goed, maar mijn persoonlijke voorkeur zou de Artem zijn :sunglasses:

1 like

De versie met de sailcloth band…:heart::heart::heart::heart::heart:

1 like

Die sailcloth is heel erg gaaf! Die sluiting vind ik dan weer net niet mooi met 2 verschillende afwerkingen.

En het bandje van Ko is ook zeker mooi!

Geniet van deze mooie bandenslet :relaxed:

1 like