Sneeuw in een deel van Nederland; daarom een vraag over zand en zee

Afgelopen zomer heb ik een Seiko Tuna aangeschaft. En hoewel het horloge me heel goed bevalt (nee, het is niet te koop!) heb ik toch twijfels over het praktische nut van het horloge.

Daarom op de dag dat een deel van Nederland helemaal wit is, een vraag over zand en zee: is het naar jullie mening/ervaring een goed horloge om mee te nemen op een strandvakantie? Waarom deze vraag? Vanwege de opstaande rand rondom te bezel. Het lijkt me dat er zand tussen de rand en de bezel kan komen, waardoor het zand de bezel schuurt als je 'm ronddraait. Natuurlijk kun je de hele ‘kap’ rondom de kast van de Tuna losschroeven en schoonmaken, maar om nu gereedschap mee te nemen op vakantie…

Ik wil graag jullie mening en ervaring lezen!

Menno

En op een winterse dag een foto van mijn Atlas. Gemaakt tijdens een strandvakantie in Zuid-West Florida.

Gewoon lekker meenemen!! Op vakantie, als ik al ga, neem ik standaard een horloge of drie/vier mee.

Voor op het strand heb ik momenteel een Luminox welke ik ook draag met klussen… het kan me dus ook niet schelen of er nog een paar krassen bij komen of niet.
Als dit voor jou een horloge is waar je erg zuinig op bent (lees; mogen geen krassen ed op komen), dan zou ik hem niet op het strand dragen. Een vriend van mij heeft lak aan krassen en dat kun je na een dagje spelen op het strand met zijn kinderen dan ook goed zien!!

Overigens leuke foto en de Tuna vind ik ook een mooi model!

Als je in het water bent geweest is het gewoon het beste om hem onder een kraan af te spoelen terwijl je de bezel rond draait. Dan kan het zand dat er tussen is gekomen er ook weer tussen uit komen.
Ook handig om een nato of rubberen band te dragen aangezien er zand tussen een sluiting kan komen waardoor die niet goed open of dicht gaat.
Maar afspoelen en geen probleem.
Door het zand kunnen er inderdaad wel krassen op de kast komen, maar een duiker is om gebruikt te worden in het water…