Snel opzoek naar een gouden dresser

Hoi hoi beste leden,
Vanaf volgende week ga ik mijn eerste baan als stuurman vervullen bij de Holland America Line. Op de cruisevaart is uiterlijk een belangrijk vereiste en een uniform verplicht. Het probleem is dat alles blauw en goud is. En ik alleen maar zilver kleurige horloges heb op mijn seamaster na. Tuurlijk wil ik meer dan een horloge mee voor 4 maanden. Mijn vraag is dan ook of iemand nog een goude horloge heeft liggen die hij wilt ruilen of voor een zachte prijs kwijt kan. Ben net afgestudeerd dus finacieel nog geen topper :stuck_out_tongue_winking_eye:. Voorkeur gaat dan ook uit naar dressers. Heb hier nog een bulova accutron millitary 2 , seiko5 7009-3100, citizen 8210 liggen die evt weg mogen.

Ik hoor graag suggesties.
Mvg,
Andor :+1:

3 likes

Die Seamaster is toch een mooi gouden horloge om mee te nemen? :+1: Moet ik hem even verplaatsen naar de gezocht categorie voor je?

1 like

Klopt ook zeer tevreden mee. Maar voor 4 maanden hezelfde wordt een beetje eentonig. Ik had bewust een bericht hier geplaatst moet ik zeggen omdat het dan meer aandacht krijgt. Maar ik weet niet zeker of het helemaal volgens de regels is :wink:

1 like

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dressers met een vintage uitstraling zijn er zeker genoeg, al naar de Hamilton intra matic gekeken? Is er ook in het goud. Deze bijvoorbeeld:

De thinline van Hamilton heeft ook een paar mooie exemplaren, ik weet alleen niet of deze ook in automaat zijn met goud.

Alternatief heb ik nog een Junghans Max Bill te koop staan, denk alleen dat die boven het budget ligt.

1 like

Gefeliciteerd met je (nieuwe) baan !!

Op een “love boat” cruise? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hahaha volgens de meeste wel ja. :ship:

Welk schip ga je het eerst op varen? (zelf gewerkt op de Prinsendam - voorheen Seabourn Sun?

2 likes

Dank je wel, echt de intramatic staat op mn verlanglijstje maar nu even een slagje te duur.

2 likes

Hallo Andor,

Ik heb een heel mooi Certina Blue Ribbon horloge uit de jaren '60, met linnen dial, die op de lijst staat om volgende week in het blauwe gedeelte van het HF te koop te komen. Je bent welkom als je wilt. :slightly_smiling_face:

Het is een echte dresser in 20 micron goud verguld met Certina automatisch 25-65 uurwerkje erin. Heeft dit jaar een full service gehad. Loopt dus prima. In zeer goede conditie en klaar voor weer jaren genieten. Op de foto zie je een perlon band, maar dat was alleen voor de foto. Nu zit er een nieuwe Di Modell Lizard (hagedis) zwarte band aan het horloge.

Stuur maar een PB als je interesse hebt. Ik kan hier wel een aantrekkelijke prijs voor maken. :slightly_smiling_face:

Groeten, Harry.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wellicht kun je in het buitenland nog iets interesants op de kop tikken. Een Intramatic is wel mooie keus. Heb zelf nog een Universal Polerouter Geneve in de aanbieding:

3 likes

Ontzettend mooi horloge moet ik zeggen👌

1 like

Ohh cool ga zaterdag naar miami voor de nieuw-amsterdam.

1 like

En die wil je verkoper voor minder dan een Intramatic van 500 euro? :innocent:

1 like

Dankje de koekoek. :wink: Nee, die gaat wel wat duurder worden.

Heb over de reactie heen gelezen dat het < 495 moest zijn. Ach misschien kan Andor een voorschot op ziin loon vragen. :wink:

Deze is leuk voor kerst op zee.

Een Anker als dat geen nautisch horloge is…

3 likes

He, ‘collega’.
Ik kan je niet helpen want ik hou meer van glimmende zilverkleurige horloges, maar wel leuk om te lezen dat er hier nog iemand rondhangt die op een stuk staal wil wonen en werken.

Mocht die drijvende patatkraam binnenkort nog in Maleisie komen, sleep ik je wel even naar binnen :sunglasses:

2 likes

Haha klinkt goed, ja het is niet het meest populaire beroep op dat gebied. 8 maanden per jaar aan het werk op zee. :anchor:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe uitdagende baan. Zou zoiets niet kunnen, zou wel goed passen qua thema,…

3 likes

Door wat vertraging ga ik dinsdag vliegen. En neem mee:

5 likes

Mooie set, heb je qua horloges iig niks te klagen!

1 like