Snelle verkoop van horloges?

Hai,

Wat me in het verkoopgedeelte nogal eens opvalt is dat sommige personen amper een horloge een maand in huis hebben en dan weer verkopen.

Zijn dit impuls aankopen geweest of bevalt een horloge niet, financiele ruimte creëren voor een nieuw horloge of…?!?

Ik ben zelf van mening dat je een horloge aanschaft om voor lange(re) tijd te dragen, enkele uitzonderingen misschien daargelaten.

Ben weleens benieuwd naar de redenaties,

Vr. groet,

Taco

We zijn gewoon verslaafd aan de pakjesman. Het zoeken, uitkiezen en ontvangen per post is de helft van het plezier. Sommige mensen zijn gewoon verslaafd. Ik zeker.

Ik kan de verslaving ook niet geheel vatten hoor. Heb wel zo’n 6 of 7 horloges verkocht en er één gehouden in de tijd dat ik lid ben maar goed. :wink:

Soms moet een klokje ruimte maken voor een ander.

Momenteel heb ik er een te koop staan waar ik heel lang en goed over heb nagedacht en zeer bewust heb gekocht, maar door een aantal nieuwe aankopen moet ik een keuze maken. Is eigenlijk ook een soort van “huiselijke afspraak”, met een verbonden maximum, er moeten tenslotte grenzen zijn :wink:

Ik heb de laatste tijd flink verkocht en gekocht. Bij mij heeft dat er mee te maken dat mijn merkvoorkeur langzaam maar zeker is gewijzigd van Omega naar Breitling en Rolex.

Het heel snel aankopen van horloges om vervolgens weer te verkopen heb ik ook nooit begrepen.
Je maakt namelijk bijna altijd verlies op zulke transacties.
En Dreski je hebt inderdaad een afwijking …hahahaha LOL
:smiley:

+1 Vooral bij de duurdere klokjes. Je verliest zo een paar honder euro.

Ik heb tot nog toe slechts 1 horloge verkocht.

inderdaad, je verliest er vaak ook nog op ja.

Als ík een horloge koop, dan is dat niet om winst te maken of over een half jaar verkopen…je mag er gemakshalve toch vanuit gaan dat zo’n aankoop budgettechnisch mogelijk is en daarbij goed doordacht.

Ik blijf 't maar vreemd vinden!

Ik heb er de laatste paar jaar ook behoorlijk wat gekocht en weer verkocht.
Er zijn er maar een paar gebleven :slight_smile:
Het kopen is meer nieuwsgierigheid en de hoop dat het er één is die een blijvertje is. Vaak valt dat echter tegen.
Je komt er op die manier wel achter wat je mooi vind. Tenminste… de keuze wordt steeds kleiner.
En ja, zo’n hobby kost wel wat, maar dat kost elke hobby.
Maar als je het hebt over de aankoop van (2e hands) klokken tussen de €100,- en €250,- valt het verlies wel mee. Als je goed aankoopt natuurlijk ;). Dat is ook een leerproces trouwens…

+1 …leerproces is het precies het goede woord (tu)

Ik maak zelf vaak de vergelijking met contributie :smiley:

Dit is een hobby… en net als bij de sportschool, voetbal, etc. betaal je contributie om een ervaring rijker te worden :+

Leerproces… yep. Moet alleen 't leerproces van 't verkopen nog onder de knie krijgen. :smiley: Er is wel een horloge waarover ik nadenk om van de hand te doen, maar wat als je weer spijt krijgt :S

marnix_moed Schreef:

Er is wel een horloge waarover ik nadenk om van de hand
te doen, maar wat als je weer spijt krijgt :S

… dan koop je 'm gewoon weer terug :smiley:

(zijn genoeg voorbeelden hiervan op het forum te vinden ;))

Het is ook het verschil tussen de winkel en het internet. In de winkel zie je hem en kan je hem vasthouden. Vanaf het internet is dat pas thuis. Valt hij dan tegen, mag hij weg.
Inmiddels is dat een uit de hand gelopen hobby geworden B)-

Marco-T Schreef:

… dan koop je 'm gewoon weer terug :smiley:

(zijn genoeg voorbeelden hiervan op het forum te
vinden ;))

Dat kan idd, maar dan ben je zo een paar honderd euro armer… :frowning:
Is geen model dat je regelmatig tegenkomt.

ik ben er ook schuldig aan

ik koop een meistersinger en 1 a 2 maanden later kriebelt het wer voor een ander horloge.

aangezien je ze niet allemaal kunt houden(ik iig niet) verkoop je er weer een…

er komt weer het 1 en ander aan … en ik ken me zelf goed genoeg dat ik nu al weet dat er straks ook weer wat weg gaat :wink:

Ha ha we zijn allemaal hetzelfde geloof ik

Maar bij mij is het vaak het opkopen van een partijtje in de hoop dat er iets leuks bij zit. De rest gaat dan vaak snel weer als partijtje of als losse stukken in de verkoop. De losse die ik heb gekocht zijn vaak wel overwogen en veel ervan heb ik al jaren in bezit. Wel veranderd de interesse en heb ik pas geleden opruiming gehouden om middelen vrij te maken voor de aankoop van iets moois.

In de budget range waarin ik zit heb ik trouwens meestal geen verlies hoor.
Ben al blij als verlies en winst elkaar een beetje opvangen, want ook hier heb ik sociale controle op mijn uitgaven voor deze hobby ( ha ha ). Maar de stijging van de goudprijs heeft me wel geholpen want diverse gouden aankopen van 2 jaar terug heb ik allemaal met goede winst verkocht.

En ehhh dat ontvangen en openmaken van de pakjes is inderdaad zoooo spannend ( ha ha )