Snowflake ruski

Deze afbeelding kwam ik tegen op het web en ik vind hem prachtig:

Niet te betalen voor mij, dus ontstond een paar maanden geleden het plan voor een mod o.b.v. een Vostok.

Na lang wachten had ik vorige week alle onderdelen binnen en kon het feest beginnen.
Eerst de kast, bezel en band helemaal gebrushed.

Afgelopen weekend de andere wijzerplaat en wijzers met koffie van wat faux patina voorzien en vanochtend alles gemonteerd.



Het is natuurlijk geen Tudor en zal het ook nooit worden.
Het is het resultaat van maanden zoeken, denken hoe je het wilt gaan doen, bestellen, wachten, nog langer wachten en vervolgens zelf maken met onderdelen uit Rusland, Oekraïne, Singapore en Moldavië.

Daar is het me om te doen en dat zie ik dan elke keer als ik naar het horloge kijk.

Ik krijg er in elk geval een vette smile van op mijn gezicht :grinning:

28 likes

Leuk gedaan Andre. Het is altijd een beste zoektocht om alles bij elkaar te zoeken hè.
Heb je van die Garryflex blokjes gebruikt voor het brushen?
Ben zelf geen voorstander van de snowflake wijzer en had eerder de originele wijzers laten zitten denk ik maar dat is een kwestie van smaak.

1 like

Ja heb inderdaad de Garryflex blokjes gebruikt, mooi spul.
Zelf had ik ook nooit iets met die “vage” Tudor wijzers😉 maar ik begon ze steeds leuker te vinden.

1 like

Smaken willen weleens veranderen ja, dat is waar.
Ik heb laatst een Gamma flex blokje gebruikt, dat ging ook prima :sweat_smile:

En dan is zo’n Vostok weer makkelijk om te bouwen :wink:

1 like

Thanks.
De datumfunctie laat ik gewoon. Niets er af halen wat er af hoeft hè.
Wil ik ooit nog eens wat anders dan zit het er gewoon nog.
Je ziet en merkt er niets van verder.

Zooo, gaaf. Bijzonder goed gelukt zeg. Complimenten. Vind de wijzers er prima bij passen, je wilde tenslotte zo veel mogelijk een Tudor look a like. En dat met een Boctok, briljant. Geniet ervan.

1 like

Tof!

1 like

Lastig vind ik dat altijd.
Niet per sė een look a like omdat het een Tudor is, maar wel omdat de looks me aanspreken.

Dat type wijzers kom je los van Tudor ook nooit tegen, dat is dan wel weer extra leuk.:+1:

1 like

Echt leuk geworden :star_struck:

1 like