Met enige droevenis vandaag afscheid genomen van mijn Jorg Schauer Kulisse 12. Fantastisch horloge, maar toch net te groot voor mijn pols met 17,5cm rond. Zeker nu 39mm mijn standaard is geworden.
Dat geeft mij wel tot +/- 2K om te spenderen aan een nieuw horloge. En er is ruimte in de box!
De wensenlijst:
Eigenlijk gewoon een Milgauss 1019
Casual smart, dus leuk onder een shirt, maar wel met wat uitstraling
ook mooi bij t-shirt en strandslippers
White dial / silver
38 of 39mm
Vintage is okay
Beetje status, heritage is een plus
Icoon is leuk, maar geen middle of the road
Mijn gedachtesprongen tot nu:
Montblanc HERITAGE CHRONOMÉTRIE ULTRA SLIM
te dressy wellicht
Tudor 9080/0, vintage
mooi, bovenaan lijstje nu. De poor men milgauss
Sinn 656L
wat lastiger te vinden wellicht
Seiko Sarb
been there, geen echte klik
Rolex 1600, vintage
juist mijn explorer van 36 naar 39mm geholpen, dus wellicht te klein
Snap hem niet helemaal, (komt waarschijnlijk door het bier
Maar euh… Ik heb Omega wel iets hoger zitten als Tag Heuer
(niet te verwarren met de oude vintage Heuer,s)
Lastige prijsklasse, boven oris, certina, longines. Maar eigenlijk weer net onder de toppers zoals omega, rolex. Ik hik ook een beetje ertegenaan met mijn idee om voor een aqua terra of basis speedmaster te gaan. Of toch een eterna 4 hands. Dat is ook nog een optie:
Komt doordat Omega al een aantal jaren hard bezig is zichzelf naar een ‘hoger segment’ te bewegen. En Omega doet dit vooral door heel veel geld in marketing te steken en (dus) de prijzen flink te verhogen. Hierdoor zijn de afgelopen jaren modellen gewoon tientallen procenten duurder geworden. Imo echt te zot voor woorden en compleet ongelofelijk dat mensen daar intrappen. Maar ja, kennelijk werkt 't.
Het feit dat Omega hier op HF absoluut een van de drie favoriete en meest voorkomende merken is, zal ook meespelen bij dat ‘hoger hebben zitten’. En dan nog een paar biertjes…
Oh ja, en wat ook niet helpt is het op HF heersende ‘Heuer-snobbisme’.
TAG Heuer maakt natuurlijk gewoon uitstekende horloges en is dan ook een prima alternatief voor Omega, waar uiteraard ook niets mis mee is.