Software om verzameling te beheren

Beste medeliefhebbers,

Sinds kort ben ik op zoek naar geschikte software om mijn verzameling polshorloges, zakhorloges en klokken te beheren. Mijn zoektocht heeft tot nu toe alleen een Duits programma opgeleverd, maar ik geeft de voorkeur aan Nederlandse en Engelse software. Wie heeft er een tip voor me?

Met vriendelijke groet,

Watchafficionado

Ik ken geen toegepaste software voor horloges e.d.

Als je enige handigheid hebt in het werken met programma’s zou ik gewoon voor Microsoft Access gaan. Je moet de boel dan wel zelf ontwerpen, maar je kunt je database volledig naar eigen wensen inrichten.

Succes verder.

Welk programma is dat in Duits?

Ik heb iets gevonden voor je:

MessLess
http://www.messless.com/mlc/index.html

Je kan alles, maar dan ook alles aanpassen. Je kan dus folders maken van merken en daarin weer alle modellen. Ook kan je de data input velden compleet aanpassen. Dus elke textbox, dropdown list etc etc.

Ik heb er geen ervaring mee, maar er bestaan honderden database programmaatjes om kollekties (boeken, dvd’s, kaarten, juwelen, horloges enz) te beheren, vaak heel goedkope shareware, meestal hebben ze de mogelijkheid om foto’s erbij te plaatsen en alle velden zijn aan te passen; google maar eens op “collection manager shareware” of iets dergelijks.

voorbeeldje wat er op Ebay te koop staat:

http://cgi.ebay.com/New-Antique-Pocket-Watch-Collecting-Database-Software_W0QQitemZ370073137397QQihZ024QQcategoryZ3938QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Succes,

Paul

Langs deze weg wil ik iedereen die zo snel reageerde heel erg bedanken. Ik ben van plan om zowel het Duitstalige als het Engelstalige programma aan te schaffen en te testen. Daarna zal ik mijn bevindingen delen met de leden van dit forum. Op die manier hoop ik iets terug te doen voor jullie moeite.

WatchAfficionado Schreef:

Langs deze weg wil ik iedereen die zo snel
reageerde heel erg bedanken. Ik ben van plan om
zowel het Duitstalige als het Engelstalige
programma aan te schaffen en te testen. Daarna zal
ik mijn bevindingen delen met de leden van dit
forum. Op die manier hoop ik iets terug te doen
voor jullie moeite.

MessLess heeft een demo die je kan downloaden.Voordeel is gewoon dat je hem helemaal kan maken naar je wensen alsof je het zelf hebt geprogrammeerd.

Uhren-verwaltung

Is het geen idee om met het forum iets dergelijks te realiseren ?
Misschien is er iemand handig met databases ?
Als we vervolgens de database voor een paar pieken allemaal kopen, kan dit forumlid (of het forum) er misschien nog iets aan over houden ook…

Ander idee is om het webbased te maken, iedereen heeft dan zijn eigen account. Waarbij je er bijvoorbeeld als extra feature voor kunt kiezen om bijvoorbeeld de plaatjes (anoniem) te delen via het forum. dan krijgen we een leuke collectie van alles dat er binnen het forum in bezit is.

Laten we voorop stellen : Ikzelf kan dit allemaal niet.
Maar ik kan wel vrij aardig software specificeren, en indien gewenst kan ik het ook wel ergens in India laten maken volgens spec’s. Helaas zullen daar dan wel kosten aan verbonden zijn.

Is dit een idee om een soort forum-actie van te maken ?
Wie is er geinteresseerd ?
Zijn er hobbiisten onder ons die dit zouden kunnen maken ?

Bas

Ik denk dat ik eventueel wel software zou kunnen maken alleen vraag ik me af of het nut heeft. Messless is zo naar de wensen van de gebruiker in te stellen dat het bijna is of als je het zelf programmeerd.