Goedemiddag forum,
Een tijdje geleden kwam ik op Instagram in contact met Solar Lab Co. door het feit dat mijn oog viel op hun UMBRA horloges. Deze horloges zijn gebaseerd op in feite de eerste klok die de mens had: de zonnewijzer. Solar Lab Co. maakt er een punt van dat de kwaliteit van hun horloges maximaal moet zijn voor het geld dat ze ervoor vragen. Je koopt ook direct van hun, zonder tussenpersonen. Dat hebben we vaker gezien bij andere microbrands en dat zorgt voor een beter gepositioneerde prijs/kwaliteit verhouding. Omdat Solar Lab Co. in feite een hele kleine onderneming is, hebben ze hun tweede lijn van horloges, de UMBRA serie, via Kickstarter geïntroduceerd. Met nog bijna een maand te gaan zijn ze al ver over het streefbedrag gegaan.
Over het horloge zelf. De UMBRA komt in drie varianten. Staal, zwart PVD coated staal en roségoud gekleurd staal. De UMBRA is voorzien van saffierglas, een exhibition caseback, een Horween leren band en een Miyota 8215 automatisch uurwerk. Op de achterzijde zijn tevens de sterrenbeelden gegraveerd. Normaal gesproken ben ik niet zo van de “hippe” microbrands, maar bij dit horloge had ik wel echt zoiets van “dit is apart”. Solar Lab Co. vind het leuk om te onderzoeken hoe een historisch object en het lezen van de tijd met elkaar verbonden kunnen worden (ik heb een gesprek gehad met Sasha, vriendelijke kerel).
Hierbij een aantal foto’s (met toestemming van Solar Lab Co.):
Wat vinden jullie ervan?
Hierbij een linkje naar de Kickstarter pagina van de UMBRA: