Solid jubilee voor de Seiko Alpinist

Er was natuurlijk al een overpriced stalen band die niet altijd even mooi aansloot beschikbaar voor de Alpinist.

Maar nu is er blijkbaar ook een jubilee band voor deze Japanse bergbeklimmert:

de foto’s zijn zo te zien genomen in de kledingkast van @lencoth

10 likes

@divid, tijd voor een upgrade voor je knutselwerk? :slight_smile:

1 like

Jammer van die lelijke endlinks. En jammer dat die interne bezel nooit netjes uitgelijnd blijft.

en de afleesbaarheid is niet geweldig, groen kleurt lang niet overal bij en het is een povere bandenswapper

@Fate_Amenable_To_Change kom er maar in met je lofzang!

Dat ze maar een Solid band maken voor de Samurai Blue Lagoon en de 2017 Samurai’s die er aankomen.

Dat is deze ook. Maar het ziet er wel naar uit dat de endlinks beter aansluiten.

Ik wilde voor een ander horloge een Angus Jubilee kopen,
Maar de ruimte tussen de endlink en de eerste schakel is erg storend, Hou daar dus rekening mee👍

1 like

Wijzers zijn ook een acquired taste en ‘diashock’ en ‘20 bar’ zijn wel erg aanwezig.

Wel een hartstikke leuk horloge verder. :thumbsup:

1 like

Een Alpinist op staal, dat is niet goed :frowning:

Blijft een pareltje deze Japanse klimmer.

1 like

En dat voor een horloge van 340 pietermannen. Acquired tase…niet nodig bij een culthorloge :wink:

1 like

Vooruit dan.

Ik vind 'm eminent afleesbaar. Het saffier spiegelt minder dan de SARB033, maar de kleuren zijn wat minder contrasterend, waardoor op het eind van de rit ongeveer dezelfde afleesbaarheid ontstaat. Behalve in het donker: Veel meer Lume. Seiko Lume. :slight_smile:

Dan is de kast met 39mm perfect, tikje dik misschien, maar voor 200m WR mogen we niet klagen.

Dat bandenswappen valt mee: De Dirty Sanchez en Slate Grey NATO’s doen het prima, evenals alles wat chocolade-bruin is. Of het nu croco, glad of met contrasterend stiksel is, werkt allemaal.

Dat groen niet overal bij kleurt is een feit. Maar als ik een donkergrijs pak met een wit overhemd aan heb, en ik draag daar iets met groen bij, vloekt het niet. En in de vrije tijd kan het me niet boeien. :slight_smile:

Dus: Prima horloge. Niet voor iedereen weggelegd qua uiterlijk/kleur/smaak. :slight_smile:

Op staal drukken is dan wel weer een doodzonde en een blamage.

4 likes

OH MEIN GUNTHER

@Zulu, waar kan ik de 017 het goedkoopste vinden?

1 like

op de baai voor 330 pond

1 like

Die gaat er zeker komen!

1 like

Wil je dat wel even laten?

4 likes

Ik wilde je al taggen hier :joy:

1 like

Ik zal jou op de baai zetten voor 330 pond.

375 euro, ik had hem iets goedkoper verwacht :relieved:

In het wintergedeelte :wink:

2 likes

helaas pindakaas, duurder vind je ze overal, goedkoper niet

ik kan het weten, ik heb alle 228 websites afgespeurd destijds :upside_down:

1 like

Ik vertrouw blind op je expertise.

De grote vraag is nu…hoelang heb je ervan genoten?

Is het:

A) 1 tot 5 dagen
B) 5 tot 10 dagen
C) 10 tot 10.5 dagen

4 likes