Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

:ok_hand:

dan ben je zeker aangenomen :rofl::ok_hand:

Mmmm dit is interessant dit was een prima eerste gesprek (en inderdaad ander bedrijf andere functie) en binnen 4 uur teruggebeld of ik voor een 2de gesprek wil komen.
Dit was dus MET sub.
Geen idee of hij gezien is, men heeft er geen opmerkingen over gemaakt of duidelijk naar gekeken. Maar nu gesprekken zonder gevoerd succesvol, maar nu dus ook met en ook succesvol.

Voorlopige conclusie, als je er comfortabel mee bent maakt het dus geen verschil.

5 likes

Heb je die Sub aan een dikke gouden ketting om je nek gehangen?

Dat is niet handig. Wel aardig.

1 like

Dat doet hij vaak genoeg uit zichzelf al :grin:

1 like

Ik let eigenlijk nooit zo bewust op horloges tijdens het gesprek en ik denk de meeste niet.

Je bent vooral bezig met de sollicitanten en let meer op zijn gezicht en houding.

Of hij/zij moet echt z’n foutje combi aan hebben

Maar dat gebeurd zelden.

Ben best een beetje lui en heb geen zin om alles terug te lezen. Iemand een samenvatting? Is het de Sub geworden of toch de Swatch? Aangenomen? Fijn gesprek? Was e.e.a. ondanks de Sub/Swatch? Of dankzij? Of maakte het geen zak uit?

Eerst de Swatch en daarmee aangenomen.
Daarna bij een ander bedrijf nog eens de Sub en ook daarmee aangenomen.
Voorlopige conclusie van topicstarter: het maakte geen zak uit.

6 likes

Dank voor de samenvatting.

Zorg wel voor een goede sluiting op je bandje

1 like

Liever een JLC master ultra thin.

2 likes

Lijkt me afhangen van op welke functie je solliciteert.

Iets te kort door de bocht maar ik blijf wel even in de kort door de bocht stijl (gewoon omdat het heerlijk is om te doen :
Swatch Functie :heb ik het Concept contract van liggen.
Sub functie : Top gesprek en binnen 4 uur teruggebeld met uitnodiging voor een 2de gesprek.

Als je bij mijn bedrijf afgewezen wilt worden moet je vooral een Seiko dragen


Ben je dameskapper? Wout :joy:

1 like

In het kader van kort door de bocht:

Ik erger me niet aan Submariners, maar wel aan het feit dat we over een redelijk basale bourgeoisvraag al zeshonderd antwoorden verder zijn. Gelukkig is ruim meer dan de helft van dit topic gewoon off-topic, en dus leuk.

Anders zou het een circulaire vingeroefening in navelstaarderij zijn die Sisyphus niet zou misstaan. Mijn tip: Hou op met navelstaren en ga gewoon wat doen voor de baas. :slight_smile:

Overigens, wetende dat je het tot een contract laat komen en dan toch gaat soliciteren op wat anders ziet er voor mij niet goed uit in het kader van een man een man, een woord een woord. Krotenkokers die niet op komen dagen als ze alles uitonderhandeld hebben stel ik niet op prijs.

4 likes

Je comfortabel voelen in zo’n gesprek is veel belangrijker dan je horloge. Als dat er aan bijdrage is het winst.

1 like

Aanname 1:
Wellicht heb ik gewoon netjes een vrije dag vandaag

Aanname 2& 3 :
Om het beestje maar bij de naam te noemen, ik werd na mijn eerste gesprek voor de “Swatch” functie benaderd voor de “Sub” functie, beide partijen heb ik transparant op de hoogte gesteld van mijn situatie en dat ik met meerdere partijen spreek.
En aanname 2 dat ik uitonderhandeld ben klopt ook niet, feit dat ik een (concept) contract heb liggen zegt nog niet dat ik klaar met onderhandelen ben.

Kortom uw opmerking aangaande de groep krotenkokers zou behoren die niet komt opdagen berust louter op aannames die niet stoken met mijn situatie.

Ik heb transparantie hoog in het vaandel staan (ik behandel mensen zoals ik zelf behandeld wil worden) en ik ben pas uitonderhandeld als ik ergens een handtekening onder heb gezet.

9 likes

Ik droeg deze bij m’n laatste sollicitatie en ik heb de baan gekregen:

Slava uit 1990 met het automatische S2427 uurwerk. Met een Vostok koekblik bracelet.