Soms heel soms vallen Pasen & Pinksteren op dezelfde dag! (NA)

Ik heb geduld, soms heel veel geduld (+10 jaar) om sommige horloges te verkrijgen

Daar vielen deze 2 horloges onder, die toevallig zonder dat ik daar zocht, binnen een paar dagen op mijn pad kwamen, ook nog op dit forum!

Een Pellikaan Timing PT2 met Unitas handopwinder en de juiste wijzerplaat die ik zo mooi vind en de dikke perfecte originele dikke leren band en een Victorinox Inox met automaat ETA 2824-2

Beide ook nog eens als full set en als nieuw! :sunglasses:

Maar de in de toekomst ga ik niet meer zoveel geduld hebben als ik een horloge wil hebben, want daar word ik dan te oud voor en twijfel of ik die leeftijd dan nog wel ga halen! :smile:

77 likes

Mooie aanwinsten :+1: hier heb je toch geen 10j op moeten wachten he :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Allebei prachtige horloges. Gefeliciteerd.

1 like

Ja en ook nog zo mooi als gedacht, want dat is altijd nog maar afwachten😅

Jawel, in ieder geval de Pellikan, de Victorinox ongeveer 7 jaar dacht ik

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Twee fraaie horloges voor langdurig horlogeplezier.:+1:
Goed hoor!!

2 likes

Voor mijn gevoel zijn dit ‘blijverts’, time will tell , zijn voor mijn zoon later (waaronder vele andere😉)

1 like

Die pelikaan heerlijk gaat er bij mij misschien ook nog wel komen geniet er van :+1::hugs::heart_eyes:

1 like

Mooie set hoor :ok_hand:

1 like

Mooi stel hoor!:ok_hand:

Genesis is je avatar naam, dus jij gaat al even mee, dus wie weet kun je nogmaals 10 jaar wachten :stuck_out_tongue_winking_eye:. Gefeliciteerd met beide NA’s. De

Pelikaan is tof :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinsten :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met beide horloges :ok_hand: :+1:, Die Victorinox ziet er echt stoer uit :ok_hand:

1 like

Wat een prachtige NA’s!
En wat een geduld :sunglasses: Respect :fist:

1 like

Ook nog een leuke bijkomstigheid, deze 2 zijn qua budget zo’n beetje de voordeligste van mijn collectie!

Degelijk, Zwitsers uurwerk en unieke voorgeving, alles is mooi in balans bij beide horloges😊

1 like

De kroon van de pelikaan doet me aan iets denken, kan het alleen niet plaatsen. :sweat_smile:

IWC BP😉

In dit quartet heb ik de Victorinox Inox en Pellikaan al benoemd, maar de 2 middelsten horen eigenlijk ook in het rijtje thuis, niet vanwege het betrachte geduld, maar vanwege het verhaal en het budget

De middelste, de Worldtimer, heb ik overgenomen van een forumgenoot, die wist te vertellen dat die door Hub Hanneman (bekende medeforumgenoot) is gebouwd als zelfbouwproject

Heb na aanleiding daarvan nog contact gehad met Hub en die wist zich inderdaad te herinneren dat hij die in de 70tiger jaren had gebouwd en met originele VJ7750 en saffier

Deze ‘vintage’ vond ik zo mooi, dat ik het de moeite waard vond om die ook optisch in staat van nieuw te laten brengen (ik houd persoonlijk niet van de 'vintage’look), dus naar de horlogemaker gebracht die de Worldtimer weer in staat van perfectie heeft gebracht. Die overigens ook bevestigde dat het uurwerk een originele VJ7750 was

Zelfbouw en kwaliteit!

De 2de van rechts is ook een leuke klok, Florian Tresler, met een verhaal(tje) toen ik die zag was ik gecharmeerd van de vormgeving en ook hier zit een originele ETA 2824-2 in alsook saffier en voor een prijs die ik niet kon laten lopen

Hier een mooie originele Hornback Kroko op gezet om het af te maken :sunglasses:

Doorgaans hebben we het op dit forum toch wel over horloges die meer kosten

Maar dit quartet heeft mij nog geen 2K gekost :slightly_smiling_face:

2 mooie horloges. De ene heb ik ook. En de andere zou ik nog eens willen :grin:

2 likes