Ik heb geduld, soms heel veel geduld (+10 jaar) om sommige horloges te verkrijgen
Daar vielen deze 2 horloges onder, die toevallig zonder dat ik daar zocht, binnen een paar dagen op mijn pad kwamen, ook nog op dit forum!
Een Pellikaan Timing PT2 met Unitas handopwinder en de juiste wijzerplaat die ik zo mooi vind en de dikke perfecte originele dikke leren band en een Victorinox Inox met automaat ETA 2824-2
Beide ook nog eens als full set en als nieuw!
Maar de in de toekomst ga ik niet meer zoveel geduld hebben als ik een horloge wil hebben, want daar word ik dan te oud voor en twijfel of ik die leeftijd dan nog wel ga halen!
In dit quartet heb ik de Victorinox Inox en Pellikaan al benoemd, maar de 2 middelsten horen eigenlijk ook in het rijtje thuis, niet vanwege het betrachte geduld, maar vanwege het verhaal en het budget
De middelste, de Worldtimer, heb ik overgenomen van een forumgenoot, die wist te vertellen dat die door Hub Hanneman (bekende medeforumgenoot) is gebouwd als zelfbouwproject
Heb na aanleiding daarvan nog contact gehad met Hub en die wist zich inderdaad te herinneren dat hij die in de 70tiger jaren had gebouwd en met originele VJ7750 en saffier
Deze ‘vintage’ vond ik zo mooi, dat ik het de moeite waard vond om die ook optisch in staat van nieuw te laten brengen (ik houd persoonlijk niet van de 'vintage’look), dus naar de horlogemaker gebracht die de Worldtimer weer in staat van perfectie heeft gebracht. Die overigens ook bevestigde dat het uurwerk een originele VJ7750 was
Zelfbouw en kwaliteit!
De 2de van rechts is ook een leuke klok, Florian Tresler, met een verhaal(tje) toen ik die zag was ik gecharmeerd van de vormgeving en ook hier zit een originele ETA 2824-2 in alsook saffier en voor een prijs die ik niet kon laten lopen
Hier een mooie originele Hornback Kroko op gezet om het af te maken
Doorgaans hebben we het op dit forum toch wel over horloges die meer kosten