Soms is mooi weer niet leuk

Met mooi weer heb ik het gevoel dat een dresswatch niet gepast is. Met een korte broek en teenslippers past een mooie duiker of andere sportieve klok beter. Dat vind ik soms erg jammer want dan wil ik graag een dresser om maar omdat het niet zo past mag het van mezelf niet.

Ervaren jullie hetzelfde? Soms doe ik dan thuis nog wel even een dresser om maar zodra ik dan de deur uit ga wordt ie toch verruild voor een ander.

Ben benieuwd naar jullie strubbelingen hiermee.

Groet Appie

1 like

Sportieve nette duiker zoeken, of een stoere dresser.

Probleem opgelost!

Sportieve nette duiker: Longines Legend Diver
Stoere dresser: tudor Ranger
Het zijn maar losse ideeën!

Een duiker is inderdaad lekker sportief.
Maar je moet gewoon lekker dragen wat je zelf wilt.
9 van de 10 mensen ziet een horloge en of dat nu een dresswatch is of duiker dat weten ze toch niet

[quote=“appie_klok, post:1, topic:46340”][…]mag het van mezelf niet.
[/quote]
Die strubbeling heb ik niet. Ik draag wat ik leuk vind.
Wel vind ik ook een sportievere klok beter bij de korte broek passen.

Je moet altijd dragen waar je jezelf lekker bij voelt. Maar een dresser druist gewoon in tegen mijn eigen gevoel met mooi weer. In ieder geval de 2 dressers die ik heb. Mimoza’s idee is misschien wel wat. Maar even wat rond kijken. De Tudor Ranger is prachtig maar zeker weten boven mijn budget.

1 like

Mijn beste,

Vaak geeft een andere HorlogeBand al een heel ander zicht!!
Zo kan bv een dressers op een NatoBand, een luchtige uitstraling geven.

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

4 likes

Ik begrijp wat je bedoeld. Heb ook wel es dat ik n ander klokje om doe, omdat ik t horloge om de pols er niet bij vind passen.

En n ander bandje helpt dan niet altijd, want ik vind t niet altijd bij n klokje passen.

1 like

Heb precies hetzelfde! Ik pas een horloge echt aan op m’n kledij en aangezien ik de halve zomer in een korte broek loop…
Maar 't is ook de lederen band die ik liever mooi houd ipv te bevuilen met mijn stinkende zweet :grin:

2 likes

Ik ken het gevoel ook! Dan wil ik mijn Lelocle dragen, maar te dressy voor de zomeroutfit.
Gelukkig zie ik in dit topic al een leuk alternatief daarvoor!

Hulde!

1 like

Ik probeer vaak wel te combineren, qua kleuren en stijl. Oh en een vintage klokje past best wel bij een zomershirt en korte broek, dus dat zou een optie kunnen zijn.

Ik draag eigenlijk altijd een duiker, maar als het warm is dan vaak een kleinere duiker (40mm) op een nato bandje. De kleur stem ik wel vaak af op mijn kleding. Op de koelere dagen, komen de grotere duikers (45mm+) uit de kist, meestal op staal.

Horloges als de Omega SMP300 kunnen eigenlijk in elke situatie. Die gebruik ik als een demi dresser.
Maar zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Maar waarom zou een dresser niet kunnen bij een korte broek kunnen? Volgens mij kan je hier heel ver mee gaan want ongeschreven wetten zijn er om te verbreken.

Een echte dresser heb ik helaas nog niet. Drie van mijn vier horloges kunnen ook wel voor net door.
Alleen de Carrera is te sportief en te dik. De Monaco kan volgens mij overal bij alleen voor een pak te dik.