Soms komt er iets voorbij op Marktplaats

Zoals deze Seiko Sportsmatic. Ik ben niet zo’n vintage liefhebber of kenner maar ik vond deze wel zo mooi (voor een aantrekkelijk prijsje) dat ik toch maar heb toegeslagen:

Foto met flits laat de helaas aanwezig krasjes op het (plexi)glas en de plaat zien:

Het horloge komt volgens de verkoper uit een erfenis, geen historie bekend verder. Volgens mij is de laatste onderhoudsbeurt alweer even geleden aangezien de rotor nogal veel geluid maakt bij het ronddraaien. Verder loopt het horloge wel prima op tijd en verzet de datum netjes op 24.00.

Ik ben er erg blij mee en denk dat ik het horloge een onderhoudsbeurt ga laten geven, waarbij ik meteen even naar de krasjes/plekken op de plaat wil laten kijken, iemand enig idee wat dit ongeveer zou kunnen gaan kosten?

Groeten,

Stefan

Mooi hoor, echte vintage.
Fraai ook die verzonken kroon.
Gefeliciteerd.

Heel erg mooi Stefan! Ik ben al een tijdje op zoek naar dit model (baal er ook een beetje van dat ik deze niet op MP heb zien staan!) Zou je mij het typenummer kunnen geven? Dan ga ik zelf ook op zoek!

Mooi hoor.

Nieuw glas ong €20
krasjes bijwerken ook ong €20
Servicebeurt geen idee, gewoon even naar diverse juweliers gaan voor een prijsopgave.
Succes, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Persoonlijk zou ik er een struisleder bandje op zetten.

Coen Schreef:

Heel erg mooi Stefan! Ik ben al een tijdje op zoek
naar dit model (baal er ook een beetje van dat ik
deze niet op MP heb zien staan!) Zou je mij het
typenummer kunnen geven? Dan ga ik zelf ook op
zoek!

Beste Coen,

Sorry dat ik je voor was :wink:
De achterkant van het horloge is erg vervaagd/versleten maar het uurwerk is iig 7625 en volgens mij staat daar 9012 achter. Best leuk om eens even op te Googlen, een Seiko & Citizen forum-lid heeft deze:

WOW!

Succes met zoeken Coen, mocht ik het horloge binnenkort weg willen doen zal ik aan je denken.

Groeten,

Stefan

Ik heb net deze besteld bij Robbie:

(plaatje even geleend) Word vast heel mooi.

Groeten,

Stefan