Soms loop je er gewoon tegenaan….. (nieuwe aanwinst)

Ik was al enige tijd op zoek naar een Omega Seamaster Professional met het referentienummer 223050. Dit is het z.g. “Non-America’s Cup”. Deze Seamaster is technisch gelijk aan de andere SMP 300’s, maar uiterlijk zijn er een paar belangrijke verschillen. Zo zijn de indices opgelegd, evenals het Omega logo. Bovendien is de lunette ingelegd met 18K witgoud, en zijn de minuten op de lunette in relief.

Ik kwam dit horloge tegen in een oude catalogus van Omega (die van 2002, blz 45), en de prijs bedroeg 2450 Euro. In maart 2002 kwam dit horloge op de markt. Tweedehands kom je haast niet meer tegen, en als ze al te koop aangeboden worden, zijn ze snel weg.

Ik plaatste een draadje op het Omega forum van TimeZone
( http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1382402&rid=927 )
En zo kwam ik te weten dat de Seamaster met dit referentienummer helaas niet meer geproduceerd wordt.

Gistermiddag ging ik met mijn vrouw shoppen in het Oosten van het land, en “toevallig” passeerden we een juwelier. Er was een opruiming gaande, en ik nam de aanbiedingen in me op. En daar stond hij gewoon tussen…… In de opruiming tweede ronde……”mijn” 223050. Tegen een fantastische prijs, slechts enkele tientjes boven de prijs waarvoor ik ze tweedehands weg zag gaan. Nu cool blijven, dacht ik.
Meteen realiseerde ik me dat grootste obstakel voor de aanschaf stond pal naast me. “Sta je alweer naar horloges te kijken?” “Eh, ja, er staan wel een paar mooie tussen, en ik wees allereerst een IWC aan. Een Spitfire en een Quartz Pilot (met bijna 50% korting). Nu weet ik dat zij IWC horloges niet mooi vindt.
“Mwahhh, vind ik niets aan, dan vind ik die veel mooier.”, en ze wees, inderdaad, naar de door mij zo begeerde Omega Seamaster. “Maar die heb je al”. Ze doelde daarop op mijn zwarte Seamaster Professional 300. “Ja, hij lijkt erop, maar kijk maar eens naar de verschillen.” En ik somde de verschillen zoals hierboven genoemd op. “Als ik nou eens mijn huidige zwarte Seamaster verkoop, dan heb ik voor een paar honderd Euro meer misschien wel de mooiste SMP 300 die er ooit geproduceerd is.”
Tsja, en zo is het gekomen dat ik ter plekke plechtig moet zweren mijn huidige zwarte SMP te verkopen. Na deze belofte kon ik eindelijk naar binnen en kon ik het kleinood aanschaffen. Volledig nieuw, met garantie en speciale doos.

Houd dus binnenkort de sales corners in de gaten als u nog een z.g.a.n. zwarte SMP 300 full-size automatic wilt hebben, want ik ben wel iemand die zijn beloftes nakomt. :sunglasses:

O ja, FOTO:

:smiley: “grootste obstakel voor de aanschaf stond pal naast me”

Komt me heel bekend voor…

Van harte Hans (geen Planet Ocean dus voorlopig?)

Hoi Peter,

Geen Planet Ocean??? Hmmmm…Ik beloof niks, maar kan best zijn dat er eentje aanschaf via “mijn” juwelier tegen een mooie prijs.

to be continued???

gr,
Hans Mennink

Je komt je beloften na, maar je belooft niks :S Laat je vrouw het maar niet horen :smiley:

Fraaie aanwinst Hans, geniet ervan.

Ruud

Ik zou zeggen, een prima ruil. Deze is vele malen mooier dan een zwarte Seamaster Professional 300. Stond er toevallig niet nog één naast?

Gefeliciteerd Hans! Fraaie aanwinst. Veel draagplezier!

Gefeliciteerd Hans! Met een glimlach heb ik je verhaal gelezen. En, dat doe ik niet vaak, mijn vrouw heb ik ook even bij de PC geroepen. Zij moest er ook hartelijk om lachen. Voor haar (en voor mij :() een teken van herkenning en bevestiging dat zij niet de enige is die er zo over denkt…

Gerwin

Hallo Hans.
Proficiat met je nieuwe anwinst.
Het wordt trouwens tijd dat ik je vrouw eens leer kennen.
Ik denk wel dat ze met mijn vrouw goed overweg zal kunnen.
Brothers in arms.
Groeten,
JohnSr.

PS ik ga volgende week vrijdag weer naar Heerenveen.
Maar ik bel je nog wel.

Heel mooi, Hans. Van Harte met dit redelijk unieke stuk.
Dat zijn leuke toevalstreffers, snel (kunnen) besluiten en handelen is dan geboden. Je bent er bedreven in om je vrouw te bespelen, zie ik.

Kan me helemaal in de situatie inleven vwb betreft “Het Obstakel” :D:D.

Je voegt de daad bij het woord want volgens mij staat ie al op de horloge.pagina ? Mocht het met de zwarte niet lukken en een ander (S…) moet het veld ruimen, houdt ik me aanbevolen :D:D Geintje !

Nieuwe aanwinst in het verschiet John?

@allemaal…bedankt voor de vriendelijke woorden en de leuke/grappige reakties.

@Jurgen, Helaas stond er maar eentje. Maar nog wel enkele andere horloges van topmerken met tot 50% korting.

@Gerswin, Het is altijd een troostvolle gedachte te vernemen dat het elders er net zo aan toegaat :wink:

@Johnsr, Aha…Naar Heerenveen. Dat is beslist niet voor de vriendschappelijke voetbalwedstrijd van FC Heerenveen naar ik aanneem… Nieuwe aanwinst???
Ik mail je ook nog even voor wat andere zaken.

@Lucien, Mocht ik de S… ooit nog eens verkopen, dan ben je de eerste die het hoort.

gr,
Hans Mennink