Soms tref je het

En soms tref je het ontzettend!

Gister even naar de veemarkthallen in utrecht, even over de rommelmarkt, met altijd weer die hoop op wederom zo’n moment als toen ik die seiko 6105 zag glinsteren onder een hoopje troep.
En het was weer zo’n dag. Bovenop een stapeltje boeken lagen wat horloges. Eentje wat groter, met een oranje wijzer…leuk…pakken, goed kijken, 2 orange wijzers ?, kleine seconde bij 3…TISSOT Automatic Navigator. Juist. Duur. Toch?

“-Wat kost deze?”
-Moet je even aan mijn vader vragen: Pap, die man wil weten wat dat horloge kost…
Paps komt kijken, en legt mij voorzichtig uit dat die goudkleurige loris quartz 10 euro kost, en dat oude ding in mijn hand…eehhh… 5 euro?
Ik ding automatisch af tot 4 euro en verlaat verbaasd zijn kraam.

En ja, hij loopt. Lemania 1343 (Tissot 2160) ongeveer 1974. Na een uurtje poetsen met autosol is het glas weer redelijk, de Chrono reset keurig, en hij is sinds gisteravond nog geen seconde verloren.

Soms tref je het!

Yaffle

1 like

Wauw…wat een mooie vondst…
Heel erg gefeliciteerd met deze prachtige Tissot.

Kun je bij verkoop al gauw het dubbele voor vragen :smiley:

gr,
Hans Mennink

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!
Dat zijn van die momenten waarop je ook eens hoopt. Wat mijn ervaring juist vaak is dat ze al voor het meest rotte uurwerkje 100 euro vragen omdat ze er geen verstand van hebben.
Gefeliciteerd!

En bedankt voor de Claro :smiley:

Leuk! Gefeliciteerd zeg!

Je hebt de lotto gewonnen.
Mooi uurwerk, wordt ook gebruikt door Omega.
Maar dit type met alleen de kleine seconde op 9u is eerder zeldzaam.

je poetst het glas met autosol,maar is dit gewoon een auto was of zo ??en dan met polijst machine of gewoon door poetsen met de hand?
verder mooie klok zoiets vind ik nooit op markten,

gr pajero

Some guy’s have all the luck :smiley:

Gefeliciteerd, prachtige aanwinst, en 20% korting is ook nog redelijk :smiley:

Ruud

Yaffle,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooi Tissot,
heel veel draag plezier!
gr.

Yuen Tai

super klokje zeker voor het geld.

Mvg Dennis.

Wat een geluk zeg, extra genieten…

Lucky Bastard

Iets mooier als een Edox voor 3 euro ben ik nog niet tegengekomen.
Veehallen zei je he :wink:

Je hebt trouwens een PM

Da’s een mooie aanwinst en extra leuk voor dat geld.

Hartstikke mooi.
Dat is toch wel een supertreffer voor 4 euro.

Onlangs vond ik zoiets, wel met nog 2 nullen erachter.

Eehh, kan ik die niet ruilen voor die sicura en dat zilveren engeltje :D:D:D

echt een super mazzelaar zeg ,ik ben van het weekent ook naar een braderie geweest 500 kramen maar geen horloge gezien !

Heren, (en wie weet dames)

bedankt voor alle positieve reacties! Ben er zelf ook nog steeds erg blij mee, dus hou hem (hoewel niet echt een duiker) vooralsnog even in de groep.

@freddy : “de lotto gewonnen”. Dat staat heel mooi, vooral als het bij jou vandaan komt! Stel nou dat ik zoiets zou willen laten reinigen en smeren, waar moet ik dan ongeveer op rekenen? (pm mag ook uiteraard). Alvast bedankt!

@pajero : autosol is inderdaad een soort chroom poetsmiddel voor auto´s. Beetje op het glas en dan met een doek (oud t-shirt) en eventueel met een kurk erin voor de grip in cirkels uitwrijven. Even laten drogen en dan met een schoon stuk doek uitwrijven. Paar keer herhalen en de meeste oppervlakkige krasjes zijn weg. Sommige mensen gebruiken ook koperpoets of tandpasta.

@Lucien: Eh…kan ik je niet verblijden met een ander modelletje? :wink:

Yaffle

Heb je weer een PM gestuurd, voor die LeJour.

Je hebt het echt wel getroffen!
Proficiat met deze buitenkans en veel draagplezier.