Soms verspringt de datum 2 dagen

Dag techneuten,
soms verspringt de datum van een horloge plots 2 dagen, dan gaat het een paar dagen goed, en dan is het weer feest :grimacing:
Is dit ernstig?

2 likes

Ligt er een beetje aan. Op vrijdag is het zeer ernstig, op maandag een zegen.

27 likes

Onderhoud Hendrik, onderhoud…

2 likes

Hallo @hendrik hebben we hier te maken met een perpetual calendar? Of mis je soms een dagje na een goede wijn?

Grote kans dat het horloge prima is :sweat_smile:

4 likes

Like voor de H.F humor , zucht :scream:

1 like

Dus, beetje smeren?
Of is het hele raderensysteem naar de klo%$#!? :woozy_face:

1 like

Over welk horloge hebben we het eigenlijk en hoe oud is het?

Schrijf dat nou niet zo op… :smirk: …en inderdaad, het helpt wel een beetje als we weten om welk horloge het gaat. Een foto verwacht ik niet. :wink: Wat ik voor me zie, is dat het mechanisme dat de datumschijf verzet, dat met een zodanige “push” doet dat het - waarschijnlijk te “zwak” geworden datumpalveertje - van schrik de schijf twee tandjes door laat schieten.

3 likes

Wel, dat ga je krijgen met ouder worden.
In sommige gevallen blijft het feest. :rofl:

2 likes

Een horloge! Als ik wel ben ingelicht, kijk je niet op een horloge meer of minder. Mogen we weten om welk horloge het gaat? Een oudje, een recente, een kwaliteitshorloge of een horloge aan de onderkant van de markt?

1 like

De Seiko-5106A:

heeft zo’n “push”, als je daar de dagverzet nog niet hebt gemonteerd, springt de dag steevast 2 dagen vooruit.
t.

2 likes

Heren het betr een prachtig Zwitsers horloge Draagt geweldig, en is verder zeer nauwkeurig.
N.o.s. en er is nog garantie, maar dan moet het worden opgestuurd naar Estland.
Vind ik geen echt goed plan :woozy_face:
https://www.catawiki.com/en/l/83769967-dubois-et-fils-automatic-limited-edition-nr-1-99-rhodium-men-new

Alvast bedankt voor het meedenken

2 likes