Soms vind je iets waar je niet naar op zoek bent, zoals een NOS Breitling Cosmonaute behuizing :-)

zoals ik eerder gepost heb , heb ik 2 weken geleden een hele mooie Breitling cosmonaute uit 1962 kunnen kopen in duitsland. fantastisch mooi horloge (zie foto’s ) maar de ‘slide rule ring’was niet meer origineel. Ik dus opzoek naar een nieuwe ring. vintage handelaren en verzamelaars over de hele wereld afgebeld, "ja meneer, die hebben we wel, maar alleen met de rode 10 en 60’ terwijl ik de geheel zwarte ring nodig heb

tijdens het bladeren op marktplaats valt mijn oog op een cosmonaute behuizing, met zo te zien een geheel nieuwe ring met alle cijfers in het zwart !!

een afspraak gemaakt en naar het zuiden des lands gereden, aangekomen laat de verkoper mij een geheel nieuwe kast zien, met originele reptiel leren band (nooit gedragen) met nieuwe wijzerplaat EN de ring die ik nodig heb !

ik heb lang nagedacht ( 0.0001 seconde) de kast gekocht en naar huis gereden :slight_smile:

die ring zit inmiddels in mijn 1962 AOPA cosmonaute , heb een nieuwer type sliderule ring voor deze (met rode 10 en 60, die voor deze jaargang ook ‘mag’) en ben ik op zoek naar een venus 178 werk voor deze zeer mooie kast

en nu een paar foto’s :slight_smile:











van harte…is ie nu mooi weer compleet origineel (tu)

super !!!

Adembenemend…

Mooi verhaal! Dat je zoiets op Marktplaats hebt gevonden is toch ook een mirakel… Gefeliciteerd!

Mooi verhaal en mooie horloges (tu)

Zo zie je maar, Marktplaats is zo slecht nog niet…:smiley: