…lopen dingen anders…
Eigenlijk orienterend voor een Monster, loop ik vanmiddag langs de lokale juwelier. Even door de etalage spieken… Te laat… Thuisgekomen met een Seiko SKA333P1 … Geen supergrote jongen maar wel een hele mooie… Vind ik dan …
Dit schreeuwt om een foto… Proficiat!
hans
Soms… missen we foto’s…
gefeliciteerd!
Wat zijn ze hier lui heh! Effe googlen
Denk dat ze echter een wristshot ofzo willen.
Proficiat! Wist niet welke je bedoelde, maar na ff speuren zie ik dat je een hele andere kant bent opgegaan. Van sporty naar casual dressy. Geniet ervan!
Hoe ik hier een plaatje moet plakken is me even niet duidelijk. Afbeelding: http://www.seiko.nl/products/ProductDetail.aspx?artcd=SKA333P1
Plaatje voor je zichtbaar gemaakt, maar dit plaatje kennen we al. We willen foto’s!
Mooi horloge hoor, maar waar is die pusher voor?
Het is een Kinetic, dus die pusher is om de powerreserve te checken
JTrapman Schreef:
Het is een Kinetic, dus die pusher is om de
powerreserve te checken
Iemand die 't niet herkende zou misschien ook een uitleg over de werking handig vinden van de power reserve. Bij die van mij (alweer ongeveer 15 jaar oud, dus misschien is er wat veranderd intussen) gaf een druk op de knop een draai aan de secondewijzer. Hij draaide bij mij nooit meer dan 180 graden/30 sec/halve cirkel. Dan zat de condensator (soort accu) helemaal vol. Een gedeelte van de cirkel betekent weer minder vol. Ik meen dat het afhankelijk is van je model, hoeveel dagen je horloge op een volle condensator kon werken.
Daarnaast had ie een indicator voor een bijna lege condensator. De secondewijzer verspringt dan per 2 secondes.
marnix.moed Schreef:
JTrapman Schreef:
Het is een Kinetic, dus die pusher is om de
powerreserve te checkenIemand die 't niet herkende zou misschien ook een
uitleg over de werking handig vinden van de power
reserve. Bij die van mij (alweer ongeveer 15 jaar
oud, dus misschien is er wat veranderd intussen)
gaf een druk op de knop een draai aan de
secondewijzer. Hij draaide bij mij nooit meer dan
180 graden/30 sec/halve cirkel. Dan zat de
condensator (soort accu) helemaal vol. Een
gedeelte van de cirkel betekent weer minder vol.
Ik meen dat het afhankelijk is van je model,
hoeveel dagen je horloge op een volle condensator
kon werken.
Daarnaast had ie een indicator voor een bijna lege
condensator. De secondewijzer verspringt dan per 2
secondes.
Klopt. Ik heb een SKA383 gehad. Als de wijzer 30 seconde verder sprong zat hij helemaal vol, en kon hij een paar maanden mee.
Heb even een plaatje opgezocht.