Soms....

…zit het mee op Marktplaats :smiley:

Mijn nieuwe aanwinst daar gescoord van een wat oudere vrouw.
Kwam op deze Jubilee:

Maar gelijk op leer gezet!

Het betreft een Seiko 6306-7001 (Dus geen 6309 :slight_smile: ). Dit model werd alleen in Japan verkocht en is daar gekocht door de verkoopster samen met haar man toen ze in Japan woonden. Je komt hem dan ook niet zo vaak tegen. Maar het gaafste is nog wel dat het horloge helemaal origineel is. Enne dit model kwam met een 21-Jewels movement met hack functie. Ik ben blij :slight_smile:

De indices zijn licht bruin/beige verkleurd, maar dat is op de foto’s wat lastiger zichtbaar.

Al met al een hele leuke aanwinst imho. Zijn er hier nog meer 6306 bezitters?

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd! 1978? Hij ziet er nog heel erg goed uit.
Maareh, wat mij betreft hoort deze op zn (erg fraaie) stalen band!

*wel even de gesp van Seiko SQ naar ‘Seiko’…

Tsjeetje hé mazzelpik, wat een plaatje (tu)
Da’s meestal andere koek wanneer het “van een oud vrouwtje geweest” betreft :wink:
Ik wens je er veel (draag) plezier mee/van!

mvg

Prachtige!

Ik heb net mijn 6309 verpatst, breng me dus niet in de verleiding om weer naar een originele 6309 te gaan zoeken aub!!! :wink: :smiley:

Edit: och ja, stuur maar een PB als je deze ooit wil verkopen… (tu) :wink:

Groet, Glenn

Wat een mooie aanwinst(tu) Veel plezier ermee!

Mijn beste,

Proficiat!! Ziet er mooi uit!!
Geniet er met volle teugen van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Wat een mazzel, prachtige klok !
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Thanks mannen!

@Ernst, ik vind hem op lekker ook prima :slight_smile: Misschien een keer eentje laten maken bij Mimoza.

@Glenn, zal ik doen. Denk echter niet dat ie in de verkoop gaat.

Mooi hoor Jelle. (tu) Maar die endlinks passen toch helemaal niet op de kast of wel? Hoe dan ook hoort er eigenlijk maar een band op: een Seiko flatvent.

Veel plezier ervan!

Klopt, die endlinks sluiten niet heel mooi aan. En over die Flatvent, ze horen er inderdaad wel op maar ik vind ze alles behalve comfortabel.

Mooie aanwinst, hoor! Van harte!!!

Had zelf ook een mazzeltje op mp deze week. Deze twee 6309 Suwa’s uit 1977 (zelfde verkoper) vielen vandaag bij mij in de bus

Nice, ben ze niet tegen gekomen helaas… :wink:

Mooi spul :~

Ik zeg nu heel vaak tegen mezelf dat ik heel blij ben met mijn 6105 maar het begint wel te “kriebelen”…
Zeker die 6306 is zeer zeldzaam.

Ik vind die 6105 ook zeer gaaf Martijn, er staat ook een mooie 6309 in het verkoop topic. Misschien moet je daar maar eens naar kijken :wink:

neeeeee geen geld, auto bijna grote beurt aaarghhhh mag. niet. kijken. >X

edit:
Hij is al gereserveerd, phew :wink:

Haha, maarehh plaats eens een foto van je 6105, ben wel benieuwd!

Ik ben ook wel erg nieuwschierig naar je duikgraal, martijn :slight_smile:
Enneh, ik herken het volledig; de hand op de knip houden…
Mijn discipline laat me vwb horloges ‘helaas’ te vaak in de steek… Aaan de andere kant: soms moet je razend SNEL handelen om tot een uitstekende koop te komen (de twee 6309 suwa’s) en dan doe ik het toch maar weer gewoon…

Vanavond even bezig met beide horloges. Een van beiden had een geblokkeerde bezel; een vastgeroest kogeltje. Het mbv roestoplosser en enig geduld weer vrij kunnen maken. Nieuwe glaasjes zijn besteld, alsmede een oysterband.

Ze lopen beiden keurig op tijd en hebben een mint uurwerkje.

Dat maakt het dan toch weer erg bevredigend…

Die 6105 heb ik een héle poos geleden gekocht als een niet werkend barrel met een lelijk plastic niet passend glas er in. Want dan is ie tenminste in mijn prijsklasse :slight_smile: Uiteindelijk ben ik hier op uitgekomen:

(oudere foto’s ff opgezocht)

Schitterend, Martijn!
Bewaar hem maar goed in een kluis, want deze is wel iets waard. de bezel heft wat sporen, maar de kast is in een prachtige staat.
Deze Seiko schijnt veel gedragen te zijn in Vietnam… Misschien pak ik vanavond ‘Apocalypse Now’ er weer eens bij