Sony batterijen even goed als Seiko?

Bij Graficall een paar Seiko batterijen besteld, maar er werden Sony batterijen geleverd.
Blijkbaar staat in de kleine lettertjes dat men ‘gelijkwaardige’ batterijen verstuurt als het bestelde niet op voorraad is.

Iemand enig idee of de SR920SW en SR936SW van Sony inderdaad gelijkwaardig zijn?

Sony is altijd goed. Lijkt me geen probleem.

1 like

Google geeft aan dat bijde type nummers sony nummers zijn. Maar dat de afmetingen verschillen.

https://www.sony.net/Products/MicroBattery/sr/spec.html

1 like

Dat vind ik niet erg netjes van ze. Als wat ik bestel niet op voorraad is, verwacht ik een mailtje, met evt. een aanbod om een gelijkwaardig product te leveren. Maar de keuze hoort bij de koper te liggen.

Sony is volgens mij net zo goed, misschien zelfs marginaal beter dan Seiko. Overigens heb ik (nog) geen eigen ervaring maar herhaal ik wat tot nu toe op dit forum is besproken, ik heb er alles over gelezen omdat ik toevallig zelf ook in een batterijtjesproces zit.

Wat @anon73456146EV zegt is de grotere zorg. De SR936SW is bijna twee keer zo dik als de SR920SW en het luistert met die knoopcellen wel echt op de tiende van een millimeter volgens mij. Dit scheelt 1,6 milimeter, absoluut onuitwisselbaar product hebben ze je gestuurd. De capaciteit van de één is ook bijna twee keer zo groot als die van de ander.

Oh of wacht, misschien begrijp ik je verkeerd. Had je die twee maten van Seiko besteld en nu die twee maten van Sony ontvangen? Dan zou ik er niet over inzitten. Ik vind het net als @Johan01 niet heel netjes, maar Sony is gewoon goed spul.

1 like

Sony is een zeer goede batterij en hoort in het rijtje van Seiko en Maxell thuis.

Energizer was altijd goed maar sinds een paar jaar heb ik mindere ervaringen met dit merk en ben daarom over gestapt naar de Japaners.

Naast de goedkope Chinese merken heb ik sterke bedenkingen bij Renata batterijen > worden door de Swatch Group geproduceerd en als standaard batterij gemonteerd in nieuwe horloges. Als deze batterijen er te lang in zitten hebben ze gegarandeerd gelekt :o(

2 likes

Helemaal eens met wat @W.E en @Horloge24 zeggen.

Graficall heeft zelf een handige tabel (mét afmetingen):
http://www.graficall.nl/Batterijen-referentie-tabel.aspx

Uit een groot onderzoek over lekkage komt dit tabelletje:
103e8071f287322fa626a3720bfe70830b8fdc6b_1_690x363

Dit:

… is nieuws voor mij. Kun je een beetje uit de doeken doen over die mindere ervaringen? Met hoeveel batterijen, waar gekocht, expiratiedatum bekend, wat was het probleem?

Oeh, hier hoor ik ook graag meer over. Ik had het heel leuk gevonden om een Japans batterijtje in mijn Seiko te stoppen, maar ik kon er zo gauw geen vinden en heb toch maar een Energizer besteld met het idee dat het dan wel goed zou zitten, gelet op de ervaringen op het forum.

Vooral de 321 + 315 die nog een jaar voor de exp. datum waren en nat in de verpakking zaten. Gemeld in 12-2016 en kreeg alleen het bericht terug dat dit niet bekend was bij hun. Kon ze opsturen naar hun kantoor in Frankrijk > niet gedaan ivm portokosten etc. Als ze achter hun product zouden staan dan laat je direct nieuwe afsturen! Wel de productie code doorgegeven.

Vanaf die datum over gestapt op Sony.

Het lijstje met Energizer als best zal van voor 2016 zijn en was het toen ook zeker eens met de opstelling

2 likes

Het tabelletje komt uit ervaring met ca 3000 batterijen. Ik verwacht dat zelfs van de (best scorende) Energizer batterijen er ook wel wat gelekt zullen hebben.
Dat ze ongebruikt lekken binnen de expiratiedatum is zeker foute boel. Maar op basis van een negatieve ervaring van 2 batterijen zou je Energizer niet meteen moeten diskwalificeren. Sony bestellen is in elk geval een goede keus, dus wellicht dat ik daar ook eens een keer voor kies de volgende keer. Verder over een jaartje eens googlen of er meer negatieve ervaringen met Energizer zijn.

Niet op basis van 2 batterijen maar op basis van een stuk of 40. De doosjes met nog te gebruiken batterijen bevatte ongeveer een stuk of 10 batterijen bij elkaar en de rest is van reparaties waar de batterij “nat” was bij vervangen.

1 like

Als het op basis van slechts 2 batterijen geweest was dan had ik het ook niet durven melden. Iedereen kan wel eens een mindere dag hebben.

De batterijen die lekte kwamen uit verschillende productie series.

1 like

Klopt, het zijn twee verschillende typen van Sony, waarvan ik de Seiko variant heb besteld.

1 like