Soort van NA uit Tokyo

In mijn zoektocht naar Speedmasters die net even anders waren dan het origineel stuitte ik enkelen jaren geleden op de Tokyo 2020 Olympics edities.

Een droom was geboren en hoewel je groots mag dromen, moest ik toch een keus maken tussen één van de 5 ‘‘ringen’’ van deze Olympische collectie.

Twijfel tussen rood en groen en groen kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus en in 2022 deed de eerste Tokyo zijn intrede in de collectie.

Nieuw uit Japan laten komen en het horloge zat nog in de stikkers. Ik heb altijd ‘‘moeite’’ met ongedragen horloges en deze bleef een half jaar ongedragen, totdat ik de verleiding niet meer kon weerstaan en het horloge nu één van mijn meest gedragen horloges is, misschien zelfs wel de favoriet van de 5.

De rode bleef jeuken en de plaatjes die @Apeks van tijd tot tijd postte hielden de wens actueel en een jaar later herhaalde de geschiedenis zich maar nu met de rode.

Vandaag draag ik hem voor het eerst, na meer dan 2 jaar en deel ik hier de eerste wristshot. Dit topic is dus eigenlijk een soort van NA ter ere van deze ‘‘Rising Sun’’

Terwijl de rode hetzelfde ‘‘nieuw houden’’ lot van de groene beleefde kwamen weer een jaar later, dit keer gelukkig zonder stickers , de blauwe en gele. Deze zitten vanaf dag 1 volwaardig in de roulatie.

Ik heb voor elke Tokyo een bandje door Bernd @vintage4all laten maken

Ik mis er nu.nog één…

en omdat dit toch topic toch over de rode gaat en ik niet enkel een zo’n kunstlicht-foto kan delen sluit ik af met een professionele foto.

Ik denk dat deze veel draagtijd gaat krijgen de komende tijd

98 likes

Wat een geweldige set zo Jasper. Het begon met een droom van 1 olympische ring. Nu heb je er al vier van de vijf.

Wat denk je. Ga je de serie compleet maken?

3 likes

Mooie collectie :v:t2:

Je kunt als Panda altijd nog eentje nemen zoals deze :wink: :panda_face:

11 likes

I love Tokyo! Prachtige horloges. Veel plezier ermee.

1 like

Nette collectie! Veel draagplezier. :smiley:

1 like

Schitterende set :heart_eyes:

1 like

Rising Sun FTW! Gefeliciteerd!

2 likes

Nice hoor. Wat een fantastische collectie!

1 like

Wow

1 like

Er loopt een lijntje dus waarschijnlijk wel :smiling_face:

Ja, heel mooi. Ook de Mitsukoshi wel overwogen, maar ze lijken wel erg op elkaar en dan toch liever de set compleet.
Jij bent een beetje klaar met de Tokyo’s?

4 likes

Prachtige collectie :ok_hand:t2::heart_eyes:

1 like

Prachtig Jasper :ok_hand:t2:

1 like

Prachtige set heb je!

1 like

Mooie collectie :+1:t2:

1 like

Goed bezig.
(O)mega mooie collectie zo!

1 like