Wat loopt het Soprod A 10.2 uurwerkje in de Steinhart Flieger ongelooflijk strak op tijd! 7 dagen onafgebroken gedragen op de nacht na dan. En het verschil met de radio controled klok is iets meer dan 1 seconde na 7 dagen!in de plus, whow! ben daar zeer content mee.(tu) s’nachts op de zijkant geeft een correctie die zo minimaal is dat het uurwerkje bijna perfect op tijd blijft lopen.
Waar mijn Seiko 7s26 uurwerkjes gewoon op zijn zijkant een correctie van 4 seconden op een nacht geeft. De Soprod moet natuurlijk nog een beetje inlopen daarom bijna twee en een halve week al om de pols. Maar wat een uurwerk deze Soprod! top!!
Ik weet niet welke uitvoering ze in de Steinhart Flieger stoppen… maar de Soprod A10/2 is ook leverbaar met COSC Chronometer specificatie en certificaat…
Ik wil zelf deze uurwerken ook gaan gebruiken in de Dumet Instrument 1 en 2…en da’s niet voor niets…
Ik weet dat je met een klok bezig bent/was ( heb wel eens wat van je zien voorbij komen, erg leuk trouwens! en de Soprod erin wilt plaatsen, dat COSC certificaat is leuk maar deze Flieger van Steinhart loopt al ver binnen de norm van het COSC en om daar extra pegels…voor neer te tellen is imo een beetje zonde van de centen…denk ik.
De Soprod die er bij mij inzit is voorzien van mooie geblauwde schroeven en de rode robijntje zien er ook gelikt uit, de Geneve/cirkels op de bruggen en de rest zien er ook top uit, er is duidelijk aandacht aan dit uurwerk besteed de rotor in een mooie goudkleur voorzien en het logo er uitgestanst zo ook de naam netjes zichtbaar aanwezig. De mijne is zonder datum, ook met datum zijn ze als het goed is leverbaar bij Soprod en ik meen zelfs in chronograaf uitvoering . Maar zoals ik al zei dit uurwerk is absoluut van grote klasse, zal geen eens misstaan in de hele grote merken en al helemaal niet als het aankomt op zuiver op de tijd blijven lopen.
En als je dan beseft dat deze klok premium is uitgevoerd door Steinhart , kast is 2,2 mm dunner dan de standaard Flieger (heb ik ook gehad) en dat merk je donders goed onder je overhemd met lange mouwen! en ipv de Eta 2824-2 uurwerk deze Soprod erin en de afwerking van kast en wijzerplaat en saffierglas is van zeer hoog nivo en dan de prijs in oogschouw neemt van jawel maar…490 euro dan lach ik me een krul in den staart in vergelijking met de dure jongens, ben ook in bezit van een Omega Seamaster professional maar is wel 7 keer de prijs van de Steinhart en als je eerlijk vraagt wat loopt beter? dan durf ik gerust te stellen dat de Soprod niet onder doet voor de Caliber 2500D van de Omega.De Omega loopt al bijna 3 jaar trouwens exact een halve seconde per 24uur sneller en dat doet hij ook consequent dus een top klok daar niet van maar wel een prijskaartje waar menigeen pijn in den ribbe van kan krijgen…
Wat een sympathiek merk is dit dan ook. En ik ben me ervan bewust dat er vele niks met dit merk hebben maar prijs/kwaliteit verhouding daar veegt Gunther de gehele horloge wereld mee aan! hoop ook dat zijn prijzen op dit nivo blijven.
Maar dat is de kracht van dit merk…veel voor weinig is het motto…(tu)
Bijna al mijn Russen (10 stuks, 200Euro max) lopen ook niet meer dan 10 a 15 seconden per week uit de pas. En dan ook nog eens volstrekt willekeurig neergelegd.
't mooie van de A10/2 vind ik ook dat ie zo lekker dun is… Standaard heeft dit uurwerkje wel een datum, maar als de horlogefabrikant besluit geen gaatje in de wijzerplaat te maken… dan zie je daar niets van…
Dat maakt ook dat ik mijn horloges wat dunner kan vormgeven… voor de Instrument 1 en 2 nog niet zo van belang… die mogen groot… dat zijn Toolwatches… met name de Instrument 2…ik had em vandeweek bij het sleutelen aan een nieuwe besturingskast voor de draaibank ook gewoon om… paar keer gestoten… flinke beschadigingen… aan de besturingskast… maar die moet toch nog een verfje hebben… de Instrument 2 heeft niets…
dat ze standaard al binnen COSC normering lopen is mooi.maar… als je ze met Certificaat inkoopt. mag je dat ook vermelden bij de technische gegevens… Rolex doet dat ook met de tekst “superlative chronometer officially certified”
Rolex doet dat ook met de tekst “superlative chronometer officially certified”
Haha! klopt maar dan met een prijskaartje waarvan mijn ribben het gevoel hebben 8 weken zwaar te zijn gekneusd… niks mis met Rolex hoor maar als je het heel nuchter bekijkt in de prijs gewoon veel te veel over de top in vergelijking met de Steinhart die dit zeker heeft gekopieerd maar net zo lekker rond loopt/draagt. Ach welk merk heeft de Rolex niet gekopieerd teveel om op te noemen.
Tuurlijk blijft de Rolex een icoon! maar de prijs is gewoon niet in verhouding tot de goedkopere merken.
Helaas blijven de prijzen van de Rolex altijd op nivo van bijna onbetaalbaar maar ook dat is weer hun kracht. Maar helaas is Rolex niet mijn Cup of Thee…ben toch meer een Omega mannetje…
Alhoewel ik zag laatst een Groene Rolex submariner om een mans persoons pols hangen en eerlijk toegeven de kwaliteit van de klok spat erwel vanaf dat moet ik het merk wel nageven.
ik heb het uurwerk in mijn ocean one premium zitten en ben onder de indruk van de nauwkeurigheid. Nu na 4 dagen minder dan 4 sekonden afwijking in totaal. Juist voor het uurwerk heb ik hem gekocht. Je kunt het uurwerk zeker vergelijken met een eta 2892 in TOP of COSC uitvoering.
dat bevestigd mijn vermoeden… Ik heb al contact gelegd met Soprod… moet zeggen prettig contact… de nauwkeurigheid is dus gewoon goed te noemen… Puik!..
wat Rolex betreft… ik heb één keer in mijn leven een Rolex gepast… een Submariner… ik vond de bodem te dik… het horloge ligt teveel OP mijn pols in plaats van erom… alsof ik mijn eigen horloges draag, maar dan met 2 euromunten eronder geplakt… kon na een paar minuten al zien dat ik een rolex omgehad had… de karteltjes van het deksel stonde in mijn pols…
Steinhart maakt veel “rolex klonen” en daarmee doen ze in mijn ogen zichzelf enorm te kort… de afwerking is goed… waarom zou je dan mee willen liften op het design van anderen?..
dat is iets wat ik zelf ook niet wil… ok… toegegeven. de Instrument 2 heeft met wat fantasie wel wat weg van de Tissot PR516… maar bij de omtrek van de kast, en de “zwevende indices” houdt het wel op…bovendien heb ik de kroon op 4 uur…
wat Rolex betreft… ik heb één keer in mijn leven
een Rolex gepast… een Submariner… ik vond de
bodem te dik… het horloge ligt teveel OP mijn
pols in plaats van erom… alsof ik mijn eigen
horloges draag, maar dan met 2 euromunten eronder
geplakt… kon na een paar minuten al zien dat ik
een rolex omgehad had… de karteltjes van het
deksel stonde in mijn pols…
Dan heb je de Seadweller nog niet opgehad. Die zweeft bijna op je pols :+