Sorna...Is dat wat?

Ik zat eens even op mijn low budget wishlist te kijken en daar stond ook nog een Sorna World Timer bij. Dit horloge is erg groot en heeft een soort vintage uitstraling. Het spreekt me erg aan en heeft ook nog eens een automatisch uurwerk. Waarschijnlijk Chinees ondanks het feit dat het uit Duitsland komt. AL met al ziet het horloge er op het eerste gezicht goed afgewerkt uit. Ik kan niet veel vinden over de geschiedenis van het merk. Ook de zoekfunctie op het forum heeft niet veel opgeleverd. Weet iemand er iets meer over of heeft iemand een dergelijke Sorna? Het gaat dus om deze.

Ik las in deze thread ( http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=23695 ) dat het een onderdeel is van de Tria groep , de koning van de Germasians :slight_smile:

De kwaliteit die uit deze groep komt is meestal best heel prima.

Groeten,

Martin

Was volgens mij vroeger vooral bekend van (goedkope) penanker uurwerkjes. Merk is dus wel ‘van vroeger’. Geen idee wat deze kost, maar hij ziet er wel goed uit! Heeft het een glasdeksel? Laat dan het uurwerk maar zien :slight_smile:

Groeten,
Niels

Ze hebben geen glasbodem en zijn voor zo een kleine 100 euro te krijgen. Ze blijven me boeien. Maar ja er zijn 4 kleuren waar je uit kunt kiezen dus dat wordt ook weer lastig.

En dan speur je weer ff verder en zie je ook nog een mechanische wekker die een hele mooie kastvorm heeft. Nu weet ik het helemaal niet meer. :smiley:

Ondertussen ook even gespeurd en idd gezien dat er geen glasdeksel op zit. Ze boeien mij wel moet ik zeggen. Volgens mij zelfs voor 79 euro te krijgen… De zwarte of de blauwe bekoren mij het meest. En nu ik zo’n wekker zie wordt het er niet makkelijker op :frowning:

En vervolgens kom je ook nog Retro chron tegen. Ook leuk…(al is de chrono een heel stuk duurder i.v.m. de niet-chrono).

Groeten,
Niels

Kwaliteit van zowel de werken als de kasten zijn goed.

Die wekker schijnt een SeaGull St28 van binnen te hebben. Die heb ik nog niet…>X

Deze chrono’s zijn mij ook al vaker opgevallen. Ik vind dat ze er goed uitzien, maar van de kwaliteit heb ik geen idee…
De zwarte en blauwe wijzerplaat vind ik 't mooist.

De Sorna die ik vroeger had was er nog een met een degelijk Valjoux 7733 werk.
Dit is misschien een nieuwe serie met goedkopere werkjes.
Zien er wel leuk uit.

Ik vond deze plaatjes nog op het net. Ik denk dat ik nu wel overstag ben. :wink:
Twijfel alleen nog tussen zwart en blauw. Zwart is wat strakker maar die blauwe lijkt mooier. Aan de reakties te zien zullen er binnenkort wel een paar op het forum verschijnen. :wink: Volgende week vakantiegeld dus dan moet een klein presentje er wel af kunnen.

Paul G. Schreef:

Deze chrono’s zijn mij ook al vaker opgevallen. Ik
vind dat ze er goed uitzien, maar van de kwaliteit
heb ik geen idee…
De zwarte en blauwe wijzerplaat vind ik 't mooist.

Dit is geen Chrono. Heeft een dag en maand aanduiding.

Je hebt gelijk! Sorry, ik was even met twee dingen tegelijk bezig (en dat moet ik dus niet doen!) :wink:

waar heb je ze gevonden Dre? Die witte is gaaf en die blauwe ook.

hharry Schreef:

waar heb je ze gevonden Dre? Die witte is gaaf en
die blauwe ook.

Gewoon ff zoeken op ebay.nl onder Sorna komen ze vanzelf te voorschijn. En ff een foto posten als hij binnen is he?

Ik ben toch maar gegaan voor het rood,wit,blauw. Het wordt tenslotte steeds mooier weer en het WK staat voor de deur. Nu maar afwachten. Spannend!
Ziet er mooi uit toch?

Ik ben benieuwd naar je eerste bevindingen als je 't horloge in huis hebt! :slight_smile:

Hoi
Hier een iets oudere Sorna.Ik heb van de verkoper begrepen met een valjoux uurwerk.

En dan een oranje bandje erom en dan worden we wel kampioen. Ben benieuwd!

Die zou ik, ga ik…denk ik…,vrijwel zeker… ook bestellen :+:D Mooi en een koopje eigenlijk wel…(al zit er een chinees uurwerk in, blijkt).

Niels

Hi,
Dat is nog een oorspronkelijke Sorna met een A. Schild uurwerk met alarm.
Groet,
Marc