Sorna Retro is binnen! Fotos en bevindingen

Zojuist opgehaald mijn blauwe Sorna. Een horloge met een vintage uitstraling. Werd keurig in een mooie geschenkbox geleverd met gebruiksaanwijzing en internnationale garantiekaart. Mijn eerste indruk is heel positief. Het horloge is degelijk afgewerkt en heeft een zeer boeiend uiterlijk. De kast is een beetje ovaal. Hij is in de breedte langer dan in de lengte. Hierdoor draagt hij netjes voor mensen met een smallere pols. De twee pushers zorgen voor de snelverzet van Maand en dag aanduiding. De andere kronen zorgen voor het draaien van de chapterring en de wereldtijdenring. Enige nadeel is dat de bezelring (tachymeter) vrij los draait en niet klikt. Ik ben duikers gewend dus dit is even wennen. Een tachymeter moet natuurlijk soepeler lopen als een duikring. Het is een echte aanrader voor mensen die van jaren 70 stijl uurwerken houden maar het liefst geen vintage kopen ivm de gebruikssporen uit het verleden. Ik vind het een mooie aanwinst. Hier zijn de fotos en oordeel zelf.

van harte met je nieuwe aanwinst (tu)
ziet er idd erg goed uit …en leuk dat het weer eens wat anders is dan wat je vaak voorbij ziet komen.
wat zit er voor een uurwerkje in ?

in ieder geval veel plezier ermee (tu)

Mooie klok Dreski(tu)
Eindelijk een ‘draagbare’ vintage voor jou.

gefeliciteerd.

gr Ron

is idd weer eens wat anders, mooi horloge met een hoop funkties.
ik vind m in iedergeval top(tu) veel draag en kijkgenot;)

Hij oogt gigantisch op de foto’s maar wel heel mooi.

Is deze band standaard?

En heb je misschien een linkje voor wat meer info?

@ El Penumbra:

Op Ebay duitsland vind je ze o.a. hier:

http://cgi.ebay.de/SORNA-military-automatic-calendar-watch-blue-dial-/160436785626?cmd=ViewItem&pt=Wristwatches&hash=item255ac711da

Thanks!

Had inmiddels ook al wat gevonden. Hij is ook best fors van formaat…

El penumbra Schreef:

Hij oogt gigantisch op de foto’s maar wel heel
mooi.

Is deze band standaard?

En heb je misschien een linkje voor wat meer info?

In dit draadje werd al e.a. besproken. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,208419

Heel apart(tu) graag meer info

De band hoort er standaard bij inderdaad en voor meer info kun je het draadje wat ik hiervoor poste even lezen. Ik denk dat er nog wel meer Sornas komen als ik de reakties lees. Hier nog een paar plaatjes. :smiley:

Zeer bijzonder ogend horloge, echt weer eens wat anders. Gefeliciteerd ermee en veel draagplezier.

Weer een kleurrijke verschijning, Dreski ! (tu)
Zo zien ze ten minste dat je weer iets nieuws om hebt :wink:

Ik vind hem mooi (tu)

Veel draagplezier met deze kleurige klok (wat allitereert dat lekker :wink: )

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd Andre met deze aparte verschijning, weer eens totaal iets anders.

Eric

Vind deze vintage-look prachtig.
Veel plezier ermee.

Groeten

Stefan

Ziet er goed uit (tu)
De mijne zal dan volgende week wel arriveren :)-D :wink:

Groeten,
Niels

Niels2 Schreef:

Ziet er goed uit (tu)
De mijne zal dan volgende week wel arriveren :)-D
:wink:

Groeten,
Niels

Hij is echt leuk hoor. :wink:

Zul je net zien dat ie dinsdag komt… en vrijdag kom ik pas weer thuis (hele week van huis i.v.m. mijn werk) :X.

Ik heb ook zoiets, maar dan van Seiko, een UFO, maar daar zit geen batterijtje in en het is een hele ouwe dus niks voor Dreski. Je kan hem wel met de hand opwinden maar wie wil dat nou? En het heeft een prettig formaat.

(na alle sluikreklame van de laatste tijd doe ik ook een subtiele poging om mijn prachtige 6138 onder de aandacht te brengen. Nog steeds te koop!!!)

hharry Schreef:

Ik heb ook zoiets, maar dan van Seiko, een UFO,
maar daar zit geen batterijtje in en het is een
hele ouwe dus niks voor Dreski. Je kan hem wel met
de hand opwinden maar wie wil dat nou? En het
heeft een prettig formaat.

(na alle sluikreklame van de laatste tijd doe ik
ook een subtiele poging om mijn prachtige 6138
onder de aandacht te brengen. Nog steeds te
koop!!!)

Euh Harry hier zit ook geen batterijtje in hoor. Is een automatisch uurwerk. :wink: