Sorry agent, hij kruiste opeens mijn pad! Tissot Sideral

… ik was echt van plan om iets anders te kopen.

Vandaag een horloge overgedragen aan een gewaardeerd medeforummer, afgelopen zondag een ander horloge via TZ-UK verkocht. En de opbrengst wilde ik bewaren voor iets dat ik in de toekomst wil gaan kopen. Maar, dat lukte dus niet…

Via een advertentie voor een Omega zakhorloge dat was omgebouwd tot polshorloge kwam ik terecht bij een advertentie voor een Tissot Sideral.

Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat zoiets vrij bijzonder is. (Ik geloof overigens dat deze ooit van een medeforummer is geweest). Dus, een andere afslag genomen en de Sideral gekocht.

Wat gegevens: iets meer dan 40m, kunststof kast. Net als bij een Marinemaster is de toegang alleen mogelijk via het glas. Inwendig een Lemania 872 uurwerk (Tissot deed daar veel mee in de jaren 70). De band is een maf stuk Velcro, geschikt om over een zeiljack heen te dragen (en die zijn erg dik, weet ik uit ervaring).

De huidige eigenaar heeft er een band van een Omega Dynamic aan vast gemaakt en dat zit prima.

Kortom, binnen 1 week twee Tissots met Lemania uurwerken.

Menno

Enfin, hier wat foto’s (van de verkoper)

Prachtige aanwinst Menno en die Dynamic-band staat hem erg goed!

Mooie aanwinst(tu) Gefeliciteerd!

wow,

die Tissot’s worden steeds populairder.
Wat een mooie vangst.

Groeten van zijn broertje :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,229189,229189#msg-229189

(ik zal nog een keer “na” foto’s plaatsen)

Bas

Gaaf ding zeg! (tu)

Top klok (tu) Je kunt van dat maffe stuk velcro vinden wat je wilt, maar ik vind het helemaal 't einde! De dynamic band staat 'm eveneens goed :~